Specialiștii în emisii de carbon reinventează mersul pe jos. Urmează apa rece și carnea crudă. Net zero scumpește mult tarifele pe motiv de ecologie

Specialiștii în emisii de carbon reinventează mersul pe jos. Urmează apa rece și carnea crudă. Net zero scumpește mult tarifele pe motiv de ecologie Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Chiar trebuie să renunțăm la avioană pentru a salva planeta? Mai mulți militanți pentru schimbările climatice cer acest lucru de mulți ani de zile. Sustainable Aviation – un organism comercial care reprezintă industria aviației din Regatul Unit, pare să fie de acord cu această variantă, cel puțin în cazul pasagerilor mai puțin înstăriți. Este interesant faptul că industria aviației din Marea Britanie este de acord cu ideea că o categorie de oameni trebuie să rămână mai tereștri.

Luni, a fost dat publicității un plan care arată modul în care industria intenționează să atingă punctul zero la emisii nete de carbon, până în 2050, conform cu obiectivul obligatoriu, din punct de vedere juridic, al guvernului britanic.

Acesta propune ca 14% din reducerile de emisii de carbon să provină din „reducerea cererii”, adică, descurajarea oameninilor de a apela al acest mijloc de transport, prin creșterea prețurilor biletelor de avion. Varianta este mult mai optimistă decât concluzia unui raport din 2019 al UK FIRES, un consorțiu de cadre universitare care este finanțat de guvern.

Raportul, care a analizat cum ar putea fi decarbonizată industria aviației până în 2050, printre altele, a concluzionat: „Nu există opțiuni pentru zborul cu emisii zero în momentul de față. La urma urmei, există puține semne de contracție în industria companiilor aeriene din lume. China, de exemplu, încă plănuiește să-și extindă rețeaua de aeroporturi de la 241 (la sfârșitul anului 2020) la 450 până în 2035.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pasagerii pot aștepta cu nerăbdare un zbor fără vinovăție”

Deși planurile Sustainable Aviation nu implică neapărat o contracție absolută a industriei aviației din Regatul Unit - aceasta prognozează o scădere. în pasageri în raport cu numărul care ar ieși la aer în absența unui plan de decarbonizare – pare să admită ceva pe care până acum guvernul nu a vrut să recunoască: că zero net înseamnă costuri mai mari, care pentru unii oameni vor fi prohibitiv.

Nu s-a menționat că oamenii trebuie să zboare mai puțin în strategia guvernamentală Jet Zero publicată vara trecută – mai degrabă ne-a promis că „pasagerii pot aștepta cu nerăbdare un zbor fără vinovăție”. Mai mult, trebuie spus că planurile Sustainable Aviation depind de tehnologii care nu au fost încă extinse variante pentru exploatarea comercială: cum ar fi combustibilii sintetici, hidrogenul și avioanele electrice. Nu există nicio garanție că încercările de a face acest lucru vor reuși.