Soluţia integrării studenţilor pe piaţa de muncă

Soluţia integrării studenţilor pe piaţa de muncă

Tinerii vor avea acces mai uşor în sânul marilor companii din ţară. Fenomenul internshipur-ilor, considerate un parcurs normal în viaţa unui student în ţările din Europa de Vest, a început să prindă rădăcini şi la Bucureşti.

Capitala a găzduit ieri primul târg de internship-uri, organizat cu sprijinul Guvernului. Premiera a fost cu atât mai importantă cu cât comunităţile de afaceri din România au căzut de acord asupra nevoii de implicare în educaţia tinerilor. La ediţia pilot a târgului de stagii de practică plătite au participat 64 de companii cu renume: bănci, multinaţionale sau firme de succes din ţară care au pus la bătaie peste 500 de posturi pentru tinerii doritori. Studenţii mai au acces la toate aceste stagii până la sfârşitul lunii, timp în care se pot înscrie pe site-ul www.startinternship.ro de unde pot accesa ofertele marilor companii.

Avantajele internship-urilor

Stagiile plătite rezolvă diversele probleme pe care le întâmpină studenţii atunci când vor să se angajeze. Prin intermediul lor, tinerii pot evita situaţiile neplăcute de a munci pe perioade de probă neplătite. În acelaşi timp, angajatorii câştigă oamenii pe care-i vor şi pe care îi formează, în funcţie de necesităţile lor. Călin Drăgan, Preşedintele Comitetului de Conducere al START Internship explică de ce se va bucura de success acest proiect: “ este o punte extraordinara între companii şi studenţi”.

Drăgan crede că toţi au de câştigat din această „afacere” deoarece companiile „se pot implica mai mult în recrutare astfel şi devin mai responsabile în investiţia în resursa umana”. Pe de altă parte, el subliniează că oportunitatea este enormă şi pentru tinerii care „au şansa de a dobândi experienţa necesară unei viitoare cariere încă din timpul studiilor universitare, printr-o activitate planificată şi supervizată în cadrul unei companii”. Salariile oferite pe perioada stagiului nu pot fi mai mici decât minimul pe economie , stabilit pentru persoanele cu studii universitare, urmând ca fiecare stagiar să-şi negocieze atât perioada de internship cât şi salariul împreună cu managerii de companie.

Ce se caută

În afara minimului de experienţă în domeniul ales, specialiştii în recrutare ai marilor companii vor oameni interesaţi de companiile lor. Lavinia Protopopescu, consultant recrutări al Oracle dezvăluie că „este mai important ca tinerii care aplică să ştie cine suntem şi ce vrem decât să facă o facultate în domeniu şi să nu aibă habar cu ce ne ocupăm”. Majoritatea companiilor pun accent şi pe competenţele legate de limbi străine ale studenţilor. Pentru Microsoft, de exemplu, Alexandra Covaci, specialist în recrutări, spune că „este destul de important să ştie engleza la un nivel avansat deoarece se vor lovi de termeni de specialitate tot timpul”, explică ea. Totodată, şi Simona Fârtat, manager de relaţii publice al celui mai extins grup de comunicare in ţară, „The Group” subliniează că în afara creativităţii de care trebuie să dea dovadă tinerii şi de o anumită atitudine este obligatorie şi limba engleză, fără de care, studenţii nu vor putea parcurge bibliografia de specialitate.

Acum în Bucureşti, la anul în toată ţara

Organizatorii proiectului START Internship promit să facă eforturi pentru a continua târgul în anul viitor, la nivel naţional. Despre importanţa acestui fapt, Gerdwin Lammers, Directorul executiv al Camerei de Comerţ Olandezo-Română spune că „este una primordială. Astfel, dacă în Olanda practica internshipului este una comună, logică, în România de-abia prinde contur”. Şi ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Nicholas Taubman mărturiseşte că aştepta de mult acest eveniment şi că se bucură că „Guvernul României a înţeles în sfârşit importanţa reală a acestui demers”.

SPECIALITĂŢI

În ce domenii se pot găsi stagii

Studenţii care se vor înscrie până în 31 mai pe site-ul www.startinternship.ro, pot primi posturi în domenii diverse precum : finanţe-bănci, comunicare, IT&C, FMCG, retail, consultanţă şi construcţii, relaţii publice, advertising şi altele. De asemenea, în funcţie de cererea tinerilor, companiile pot suplimenta posturile. Dintre cei peste 3.000 de studenţi care au aplicat până ieri, pe site, majoritatea au optat pentru stagii în domeniul bancar, relaţii publice, IT software şi audit/ consultanţă şi advertising.

Ne puteți urmări și pe Google News