Şoferii de tir au spus că hotelurile unde sunt cazaţi de obicei sunt unele ieftine şi nu dispun de parcări păzite.

Cazul lui Damian Stanciu, şofer cu o experienţă de 23 de ani, este deja cunoscut. El a făcut următoarele precizări în ceea ce priveşte noua lege care îi obligă pe şoferii de tir să-ţi petreacă cele 45 de ore de odihnă într-un hotel, ci nu la bordul camionului.

„Legea dată de unele state europene, pentru ca șoferii să se odihnească la hotel, este bună. Problema este că hotelurile nu au parcări pentru camioane. Eu fac Franța, Germania. Dacă în Belgia nu ești atent, te fură cu tot cu camion. În Germania, te fură cu tot cu cabină. Dacă ai părăsit camionul, ai șansa să nu mai găsești nici rezervoarele, nici marfa pentru că le descarcă hoții”, spune el.

”Din câte am văzut, nemții amenajează parcări de TIR pentru hotelurile de pe autobahn. Am văzut același lucru și pe Franța. Toți patronii caută hoteluri cât mai ieftine pentru șoferi. Hotelurile de pe autostrăzi sunt pretutindeni. Problema o reprezintă banii, pentru că patronii nu vor să plătească 45 sau 60 de euro pe noapte la un hotel pe autobahn, unde camionul ar fi în siguranță. Patronul te trimite la un hotel aflat într-o zonă industrială, de exemplu Formula 1, care este cel mai ieftin hotel din Franța, dar care e numai pentru turiști și nu ai unde parca un camion. Hotelurile cu parcări pentru TIR-uri sunt doar pe autostrăzi, dar sunt mai scumpe, iar patronii nu vor să plătească un preț ridicat. Am înțeles că ar exista o lege în dezbatere la Bruxelles astfel încât, după trei săptămâni, patronii să fie obligați să își ducă camionul o săptămână în țară.”, declară Damian Stanciu, conform digi24.ro.