Evenimentul Zilei > Economie > Societatea de Transport Timișoara, o gaură neagră care sifona bani publici. Lunar se închiriau salopete pentru muncitori
Societatea de Transport Timișoara, o gaură neagră care sifona bani publici. Lunar se închiriau salopete pentru muncitori

Societatea de Transport Timișoara, o gaură neagră care sifona bani publici. Lunar se închiriau salopete pentru muncitori

Fosta Regie Autonomă de Transport, actualmente Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), a rămas o gaură neagră pentru bugetul local și după transformare. Noua conducere a prezentat, miercuri, într-o conferință de presă detaliile dezastrului găsit aici: șefi mulți cu salarii uriașe și muncitori care lucrează în condiții inumane. Culmea dezastrului: compania închiriază salopete pentru muncitori, în loc să le cumpere, dovadă vie a faptului că se sifonau bani publici.

Sorin Supuran, noul director al STPT susține că, în acest moment, datoriile societății sunt în valoare totală de 64 de milioane de lei, dintre care 14 milioane de lei către furnizori, ANAF și salarii neplătite și 50 de milioane de lei în urma procesului pierdut cu ANAF.  Dincolo de acestea, probleme sunt și în ceea ce privește oorganigrama supraîncărcată.

Directorul STPT a precizat că, în acest moment, societatea are 972 de angajați, dintre care 190 sunt personal TESA, respectiv 90 de șefi. În acest context, s-a mai descoperit că, în loc să cumpere salopete de lucru pentru muncitori, societatea plătea lunar 19.000 de lei, pentru închirierea hainelor necesare.

Consumurile de carburanți calculate după norme vechi de 50 de ani

Mai multe servicii din cadrul STPT funcționează în spații improprii. Serviciul Tehnic Informatic, care se ocupă și de afișajul electronic din stații, funcționează într-o sală în care plouă, plină de igrasie. În depoul unde se repară tramvaile defecte șapte din cele zece linii sunt ocupate de 70 de garnituri nefuncționale, pe care ANAF a pus sechestru. În atelierele în care se poate lucra e igrasie, pluă prin acoperiș, iar iarna nu este căldură.

Nu în ultimul rând, noua conducere a STPT a descoperit că pentru consumurile de carburanți se foloseau încă normative din 1968, de altfel abrogate. În plus, Muzeul transportului, care a fost amenajat în urma unei investiții consistente, este închis deoarece lipsește avizul ISU.

Primele măsuri: 185 de postruri reduse

”Vrem să facem curățenie generală aici”, a precizat Nicolae Bitea, directorul adjunct al STPT, în cadrul conferinței de presă amintite.

în concluzie, de luni, vor fi reduse 30 de posturi de conducere, 45 de posturi operative și 110 posturi de execuție. În plus, Sorin Supuran spune că STPT ar avea nevoie de încă 15 vatmani, 20 de șoferi de troleibuze și 25 de șoferi de autobuze, dând de înțeles că în perioada următoare se vor face și angajări.