Începerea anului școlar cu 2 săptămâni mai devreme este una dintre propunerile făcute Guvernului de către organizațiile Seeding Knowledge Foundation și Centrul de Resurse în Comunicare.

Aceste două săptămâni ar urma să fie folosite „pentru a se putea face învățare remedială cât și pentru a lua o marjă de timp în eventualitatea în care în lunile de iarnă intrăm iarăși în carantină”, potrivit reprezentantului acestor organizații, Vasile Brașovanu.

Consultările Grupului de lucru interministerial al Guvernului cu mediul asociativ şi actorii sociali au avut ca temă începerea anului şcolar şi universitar 2020-2021.

O altă propunere a fost cea de a organiza sesiuni de formare pentru dezvoltare competențelor digitale în rândul profesorilor. De asemenea, dezvoltarea unei rețele de mentori din rândul cadrelor didactice, care să fie „persoane resurse” pentru cei care au nevoie de sprijin și care să-i împuternicească pe colegi prin prezentarea de bune practici din sala de clasă.

Întâlnirea din cadrul grupului de lucru de la Guvern a fost cu vicepremierul Raluca Turcan, cu  ministrul Educației, Monica Anisie, și consilierul prezidențial pe educație Ligia Deca.

„Întâlnire în cadrul grupului de lucru de azi de la Guvern unde vicepremierul, ministrul educației și consilierul prezidențial pe educație au adus la un loc organizații nonguvernamentale din educație.Tema întâlnirii – cum putem începe noul an școlar.

Ce am propus noi cei de la Seeding Knowledge Foundation și Centrul de Resurse în Comunicare ca urmare a experienței avute în dezvoltarea platformei Școala pe net și a altor proiecte din zona educației:

  • Formare pentru dezvoltare competențelor digitale în rândul cadrelor didactice;
  • Dezvoltarea unei rețele de mentori din rândul dascălilor care să fie persoane resurse pentru cei care au nevoie de sprijin și care să-i împuternicească pe colegi prin prezentarea de bune practici din sala de clasă;
  • Începerea mai devreme a anului școlar cu 2 săptămâni pentru se putea face învățare remedială cât și pentru a lua o marjă de timp în eventualitatea în care în lunile de iarnă intrăm iarăși în carantină;
  • Învățare hibrid în care clasele să fie împărțite în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online;
  • Cât mai multă educație în aer liber – pot fi folosite curtea școlii, grădinile publice din apropiere, parcurile, pădurea acolo unde ea e aproape de școală, grădinile botanice;
  • Aplicarea legii și nepermiterea depășirii numărului maxim de copii la clasă;
  • Oferirea de cursuri TIC pentru părinții copiilor care primesc tablete sau laptopuri pentru a le putea folosi copiii în învățare;
  • Mai multă autonomie școlilor în a putea dezvolta planuri locale care să respecte prevederile Direcțiilor de Sănătate Publică și care să răspundă nevoilor specifice de învățare prezente în comunitate;

Sper tare mult ca eforturile celor prezenți astăzi și a tuturor celor care în ultimele 4 luni au sprijinit din plin sistemul educațional să fie concretizate în măsuri cât mai concrete și care să vină în sprijinirea învățării pentru copii”, a spus Vasile Brașovan, reprezentantul organizațiilor mai sus amintite, conform Edupedu.