Soarta „hingherilor de mașini” va fi decisă, pe 25 mai, de Înalta Curte

Soarta „hingherilor de mașini” va fi decisă, pe 25 mai, de Înalta Curte

Veste neașteptat de bună pentru șoferi: Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis să judece, pe 25 mai, recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului (AP) privind legalitatea ridicării vehiculelor staţionate neregulamentar.

 În această categorie intră, pe lângă mașini, orice mijloc de transport, precum căruțele sau bicicletele. „Hotărârile consiliilor locale sunt lovite de nulitate, întrucât stabilesc și sancționează contravenții în domeniul circulației”, se arată în documentul AP. Adică, aceste hotărâri legiferează în locul Codului Rutier - Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002. Ridicarea mașinilor este favorizată de lipsa unor dispoziții care trebuiau reglementate, încă din 2002. Atunci, Ministerul de Interne trebuia să emită, în 30 de zile, un regulament de aplicare. Acesta a fost aprobat abia după patru ani, prin Hotărârea de Guvern 1391/2006. Nici atunci nu au existat dispoziții privind modalitatea de ridicare a mașinilor. Astfel, consiliile locale au luat decizii administrative, care exced cadrul legal. 

București - 13.500 de mașini

 Pe fondul acestei „brambureli” legale, de ani de zile sunt ridicate mașini în București, Constanţa, Sibiu, Timişoara sau Cluj. Anul trecut, numai în Capitală au fost „săltate” circa 13.500 de mașini, în sectoarele 1 și 6, singurele care mai practică această măsură.