Conducerea TAROM, care așteaptă, încă, ajutorul de stat pentru combaterea efectelor generate de pandemie, susține că reducerea schemei de personal prin acordul părților este cea mai bună soluție, atât pentru companie, cât și pentru fiecare salariat.

”Primul pas a fost elaborarea unui Plan privind încetarea raporturilor de muncă prin acordul părților, aprobat de către Consiliu de Administrație, astfel încât angajații care decid să se retragă voluntar din activitate să beneficieze de plăți compensatorii. Prin acest mecanism, vor putea fi oferite până la 7 salarii brute negociate, pentru fiecare salariat al companiei care alege această cale”, se arată în mesajul transmis vineri noaptea angajaților TAROM.

Suntem încrezători în puterea companiei TAROM și mai ales în rezistența și flexibilitatea echipei, astfel încât redresarea să fie una rapidă și eficientă!

Conducerea companiei naționale de aviație promite reangajarea unor salariați care acceptă, acum plecările voluntare, dacă situația se va îmbunătăți. ”În cazul multora această despărțire nu va fi una definitivă, căci atunci când vom reîncepe recrutarea de personal echipa TAROM se vă reîntregi”, au fost asigurați piloții, potrivit dcnews.ro

De cealaltă parte, angajații nu sunt atât de optimiști, iar discuțiile între sindicaliști au fost destul de aprinse, potrivit unor surse DCNews. Cele mai acide comentarii sunt legate de situația piloților.

Dacă directorii primesc 23 de salarii compensatorii, la încetarea contractului, piloții TAROM ce urmează a fi disponibilizați vor putea beneficia doar de 7 salarii brute și de promisiunea reangajării, dacă situația companiei se va redresa, cândva în viitor.

TAROM este transportatorul de pavilion și cea mai veche companie aeriană din România cu sediul în Otopeni, în apropiere de București. Sediul central și centrul său principal sunt la Aeroportul Internațional Henri Coandă. În prezent, este cea de-a doua companie de transport aerian din România, bazată pe destinații internaționale, zboruri internaționale și cea de-a treia cea mai mare, măsurată prin dimensiunea flotei și a numărului de pasageri transportați.

Este membru al alianței Skyteam, din Iunie 2010, dupa finalizarea a unui program de integrare care a durat 2 ani .

Compania avea o cotă de piață de 34% în anul 2007 și aproximativ 30% în anul 2008. În 2015 Tarom a transportat 2,39 de milioane de pasageri și mai beneficia de o cotă de piață de 22%.