Sezonul estival, salvat de vaucherele de vacanță. Ce revendică hotelierii

Sezonul estival, salvat de vaucherele de vacanță. Ce revendică hotelierii

Ministrul Economiei, contrazis de hotelieri

Ulterior, după dată de 15 iulie, atunci când au aflat că va fi o cvasi-relaxare, românii au început să vină în număr mai mare pe litoral. „Constatând că nu-și riscă sănătatea dacă vin la mare și că proprietățile clasificate au implementat numeroase proceduri de protective anti-COVID-19, turiștii au început să rezerve în număr mai mare pachete pentru sfârșitul lui iulie și începutul lui august”.

"Într-adevăr, august a fost o lună bună, cu o scădere a numărului de turiști cu doar 10% comparativ cu anul trecut. Trendul ascendent a continuat și în luna septembrie, când am ajuns să fim egali cu luna septembrie a anului trecut ca grad de ocupare a hotelurilor deschise. Acum, în aceste prime zile din septembrie, gradul de ocupare al hotelurilor funcționale de pe litoral este undeva la 80%", a declarat Nicolae Bucovală, președintele OPM- CTA și primvicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc.

Hotelierii susțin că, în această vară, pe litoral au venit cu 30% mai puțini turiști decât anul trecut. Ei îl contrazic astfel pe ministrul Economiei, Virgil Popescu, care a afirmat că în cest sezon, turismul intern a avut încasări mai mari decât anul trecut. „Chiar și Institutul Național de Statistică a contrazis cu cifre clare declarația ministrului. Eu nu știu dacă ieșirea domnului  Virgil Popescu a fost întâmplătoare. Poate că HORECA nu va mai ajunge să acceseze mult lăudatele și așteptatele granturi pe care ni le-a acordat Uniunea Europeană?" se întreabă Nicolae Bucovală.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nicolae Bucovală a mai spus că hotelurile nu au făcut profituri, din cauza scăderii gradului de ocupare dar și a costurilor foarte mari generate de măsurile luate pentru pentru protecția anti-COVID-19.  La acestea s-au adăugat costurile cu forță de muncă (INS a publicat statistică în care HORECA a crescut salariile în acest an cu o medie de 25%), iar undeva începând cu perioada 10-15 iulie, majoritatea furnizorilor de mărfuri pentru HORECA și-au scumpit prețurile la multe produse, încercând o recuperare a pierderilor provocate de pandemie pe spinarea operatorilor, același lucru fiind resimțit de industrie și din partea presatorilor de servicii.