Șoferii care practică servicii de transport alternativ vor putea fi sancționați sever. Dorința taximetriștilor a devenit, astăzi, realitate

Șoferii care practică servicii de transport alternativ vor putea fi sancționați sever. Dorința taximetriștilor a devenit, astăzi, realitate

Începând de astăzi, șoferii care practică servicii de transport alternativ vor putea fi mult mai ușor amendați de Poliție, riscând chiar să-și piardă numerele de înmatriculare. Ordonanța de Urgență care modifică Legea taximetriei, în urma protestelor repetate din Piața Victoriei ale transportatorilor autorizați, a intrat în vigoare.

Șoferii de la firme precum Uber, Bolt, BlablaCar sau Clever nu vor mai putea să își desfășoare activitatea fără să riște niște sancțiuni severe din partea autorităților române. Poliția va putea să rețină plăcuțele de înmatriculare ale șoferilor prinși că desfășoară activități de transport alternativ pentru o perioadă de șase luni, iar în privința amenzilor, sumele pot ajunge inclusiv până la 5.000 de lei.

Cu toate acestea, aplicațiile vor continua să funcționeze în România. Doar că majoritatea șoferilor s-ar putea să aleagă să nu mai iasă pe străzi, considerând riscurile mult prea mari. Efectul direct constă în faptul că utilizatorii de car sharing din România, în număr aproximativ de 2,5 milioane, vor găsi mult mai greu o mașină din partea firmelor care se ocupau de transport alternativ.

Guvernul a dat o OUG, pe 29 martie, prin intermediul căreia a fost modificată Legea taximetriei. Eliminarea sintagmei „în mod repetat” a făcut ca Poliția să nu mai fie obligată să demonstreze caracterul repetativ al desfășurării transportului alternativ, șoferii putând să fie sancționați pe loc. Deși a fost promisă o nouă OUG prin care activitatea de car sharing să fie legalizată, până la momentul intrării în vigoare a Legii taximetriei modificate, până acum Executivul nu a întreprins nimic în acest sens.  

Ne puteți urmări și pe Google News