Seful neparolist, spaima angajatilor

Seful neparolist, spaima angajatilor

Pentru foarte multi angajati, neplacerea de a se intoarce la munca dupa vacanta de iarna este dublata de reintalnirea cu un sef neprietenos, releva un studiu realizat de Universitatea din Florida, la care au luat parte 700 de salariati din diverse domenii.

Cel mai tare ii enerveaza pe oameni sefii neparolisti, 39a dintre cei intervievati plangandu-se de faptul ca superiorii lor directi nu-si respecta promisiunile.

Totodata, 37% dintre participanti au declarat ca sefii lor nu le recunosc meritele, iar 27% sunt nemultumiti ca superiorii lor ii vorbesc de rau in fata colegilor sau, mai grav, in fata altor cadre din conducerea institutiei.

Un sfert dintre salariati sunt suparati ca sefii nu le respecta intimitatea, iar 21% s-au plans ca managerii din firma lor obisnuiesc sa dea vina pe altii pentru a-si ascunde propriile greseli.

"Se poate spune ca salariatii care demisioneaza o fac nu pentru a scapa de o anumita slujba sau companie, ci de un sef abuziv", comenteaza Wayne Hochwarter, profesor de management si unul dintre coordonatorii studiului. De altfel, sondajul a scos la iveala faptul ca, de multe ori, un climat bun de munca este, in opinia angajatilor, mai important decat salariul.

Razboiul nervilor

Angajatii terorizati de un sef rau sufera de epuizare nervoasa, sunt deprimati si isi pierd increderea in ei insisi sau in cei din jur, au concluzionat cercetatorii din Florida. Moralul scazut al salariatilor se rasfrange direct asupra productivitatii, avand in vedere ca un angajat care nu se intelege cu seful sau este mai putin dispus sa-si asume sarcini suplimentare ori sa lucreze peste program.

Sfatul expertilor americani: rezistati, in definitiv sefii se mai si schimba!

"Cel mai important lucru este sa va straduiti sa iesiti in evidenta", spune Hochwarter. Cei care incearca sa se ascunda pentru a da cat mai putin ochii cu seful nesuferit comit o mare greseala pentru ca, in acest fel, nici alte persoane din companie nu vor avea ocazia sa-i remarce.

"Trebuie ca posibilul viitor sef sa stie ce poti face tu pentru companie", este de parere cercetatorul.

Pentru cei care nu mai pot indura abuzurile, singura solutie ramane reclamatia fie in cadrul firmei, fie la alte institutii competente.

Ne puteți urmări și pe Google News