Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), a transmis că toți membrii Asociației încearcă să rezolve problema turiștilor care au cumpărat bilete pentru zborurile anulate de Blue Air, companie despre care Burcea spune că se confruntă cu probleme financiare mai vechi.
Prim-vicepreşedintele ANAT, Alin Burcea, a transmis că va găsi soluții pentru turiștii blocați în aeroporturi din pricina companiei aeriene Blue Air.
Alin Burcea caută soluții pentru clienții păgubiți de Blue Air
„Sunt multe grupuri de turişti. Cam toată lumea e pe baricadă acum, să găsească alternative ca, în primul rând, să aducă turiştii acasă. Pe turiştii noştri şi pe ai altora nu i-a mai operat niciun zbor şi i-a lăsat acolo unde erau. Deci, noi o să îi aducem pe oameni şi ideea este să şi continuăm. Trebuie să găsim alternative. Într-un fel sau altul, o să aducem toţi oamenii, nu îi lăsăm acolo. Vom găsi o soluţie, mai scump, aia e. Important este să nu rămână oamenii acolo.
Sunt diverse situaţii. Noi am avut turişti pe care i-am avut pe cursă regulată, 60-70 de locuri, în Creta. Îi cazăm astăzi şi găsim diverse alte alternative, pentru că nu ai timp de reacţie imediată. Nu avem nici timp să găsim un avion pe undeva. Toată lumea se preocupă, cei 6-7-8 tur-operatori mari, care au grupuri, mai puţin pe grupurile de vară, pentru că acolo sunt cu precădere chartere. Mai avem Tenerife, cu întoarcere pe 8 septembrie, şi trebuie să găsim soluţii. Mai trebuie să luăm în calcul şi tarifele, pentru că s-au mărit pe toate destinaţiile”, a transmis șeful ANAT Alin Burcea.
Falimentul companiilor aeriene, o problemă a statului român
Prim-vicepreşedintele ANAT Alin Burcea a vorbit și despre problemele financiare ale companiei Blue Air, care are 90% șanse să nu se mai redreseze, după cum spune Burcea.
„Pentru mine este evident că şansele ca Blue Air să se ridice sunt de 90% nu. Pentru că la ei este o problemă sistemică, nu este o urmare a faptului că Ministerul Mediului le-a blocat banii acum pe certificatele verzi. La ei problemele financiare sunt vechi, nu sunt de azi, de ieri, şi se pare că au ajuns la fundul sacului. Paradoxul este că toate cursele sunt pline, dar compania se apropie de faliment.
Pe de altă parte, din punctul meu de vedere, statul român nu s-a preocupat absolut în niciun fel ca situaţia lor să fie una stabilă. Ei au 70% garanţii, dar ce faci cu garanţiile, pentru că nu te ajută la nimic. Au mai fost diverse situaţii, au apărut şi potenţiali cumpărători, dar statul român nu s-a mişcat deloc. Ba, din contră, prin Mediu i-a blocat, prin ANPC le-a dat două milioane (de lei – n. a.) amendă. Ce facem mai departe dacă se mai întâmplă? Guvernul ar trebui să se gândească. Ce facem dacă se întâmplă un faliment de companie aeriană? Sau iar facem o şedinţă de Guvern să îi aducem pe banii statului? Ar trebui să găsim o formulă legală”, a adăugat Alin Burcea, care critică Ministerul Turismului din cauza inexistenței unui fond de garantare pentru companiile aflate în insolvenţă sau faliment, conform Agerpres.