Războiul BERII dintre un SECUI şi CIUC ar putea lăsa UNGARIA fără HEINEKEN

Războiul BERII dintre un SECUI şi CIUC ar putea lăsa UNGARIA fără HEINEKEN

Parlamentul Ungariei va lua în dezbatere un proiect de lege privind interzicerea folosirii simbolurilor totalitare în scop comercial, iniţiat de vicepremierul Semjen Zsolt, care ar putea lăsa ţara vecină fără berea Heineken.

În proiectul de lege se precizează: „Produsele sau serviciile care conţin sau au pe suprafaţă imaginea de svastică, crucea de săgeţi (simbolul partidului cu acelaşi nume, condus de Szalasi Ferenc, care a preluat puterea în Ungaria, după abdicarea lui Horthy Miklos în octombrie 1944 n.r.), secera şi ciocanul, steaua roşie (în continuare: simboluri totalitare) nu pot fi în Ungaria folosite, prezentate pentru public sau valorificate în scopul obţinerii de profit. Sancţiunea merge de la o amendă de 500.000 de forinţi până la închisoare de doi ani. În cazul în care această lege va fi adoptată, cei care comercializează bere Heineken sunt pasibili de sancţiuni, având în vedere că pe ambalajul acesteia figurează o stea roşie.

Succesul firmei Heineken a început în anul 1930, pe când Freddy Heineken, fostul proprietar al firmei, a modificat design-ul ambalajului, creând un brand în stil „military” cu steaua roşie în mijlocul desenului.

În 1951, Heineken a renunţat la imaginea stelei roşii, pentru a elimina orice suspiciune că ar simpatiza URSS. Steaua a revenit pe eticheta berii în 1991, când URSS s-a destrămat.

Ne puteți urmări și pe Google News

“Desigur, nu putem afirma că acest demers al deputaţilor maghiari ar fi o consecinţă directă a interzicerii folosirii denumirii de Igazi Csíki Sör în România la cererea cunoscutului producător de bere olandez, dar se pune întrebarea, de ce tocmai acum au considerat necesară această reglementare politicienii maghiari?”, scrie corespondentul Rador.

În 2014 a început la Sânsimion, județul Harghita, fabricarea berii numită Igazi Csíki Sör (adevărată bere de Ciuc). Prin acestă denumire, proprietarul a dorit să evidențieze, pe de o parte, că este vorba despre o afacere maghiară/secuiască și că produsul lui ar fi cel adevărat, spre deosebire de berea fabricată la Miercurea Ciuc sub denumirea de Ciuc de Heineken.

După ce Heineken a dat în judecată şi a câştigat procesul cu firma din Sânsimion, proprietarul acestuia a început un război mediatic cu Heineken, spunând că “este un atac împotriva unei întreprinderi secuieşti, care şi-a asumat identitatea, limba maghiară şi simbolurile naţionale”. Demersul s-a bucurat de atenţie în maghiarimea din România dar şi în Ungaria.