Brutăriile din supermarket sunt amplasate, de cele mai multe ori, la intrare. Modul de poziționare nu este unul oarecare, ci o strategie pe care o folosesc majoritatea lanțurilor mari de magazine. Pentru a putea face alegeri bune cu privire la produse și pentru a nu fi influențat, trebuie să cunoști tacticile de manipulare subtile din supermarketuri.
Brutăriile, un mod prin care suntem influențați să cumpărăm mai mult
Tuturor ni se întâmplă să ajunge acasă cu mai multe cumpărături decât ne-am propus. Acest lucru este rezultatul strategiilor de manipulare din supermarketuri. Printre cele mai eficiente tactici sunt brutăriile, amplasate chiar la intrarea în magazin. Mirosul îmbietor de pâine proaspătă și produsele de patiserie atrag atenția clienților. Ulterior ei sunt tentați să exploreze și să cumpere mai multe produse decât le-a fost în plan.
Majoritatea clienților au o listă de cumpărături însă mirosul de la secțiunea de panificații îi fac să își schimbe planurile. Unii sunt tentați să încerce mai multe produse, în timp ce altora li se face poftă să mănânce un anumit fel de mâncare cu pâine. Aceasta este cea mai populară și eficientă metodă. Ea are capacitatea de a influența subtil comportamentul clienților.
Mirosul de pâine caldă îți stârnește foamea
Varietatea de tipuri de pâine sau alte produse din brutăriile din unele supermarketuri îi întâmpină pe clienți. Pentru cumpărători este convenabil să găsească toate produsele în același magazin, însă mulți nu conștientizează că mirosul îi va determina să cumpere mai mult decât au planificat.
Mirosul de pâine proaspătă influențează subconștientul și ne împinge la cumpărături spontane. Îmbietoarea mireasmă de panificație trezește senzația de foame la clienți. În acest mod te îndeamnă să cumperi mai mult, aproape orice produs devenind mai tentant în ochii noștri. Este cunoscut faptul că nu trebuie să mergi la cumpărături pe stomacul gol, însă mirosul de pâine caldă stârnește foamea chiar dacă abia ai mâncat.
Cum ne influențează brutăriile subconștientul
Produsele din brutăriile din magazine au un miros îmbietor, care ne atrage. Supermarketurile se bazează pe acest lucru atunci când implementează strategiile de manipulare subtilă. Studii recente au demonstrat legătura dintre miros și senzația de foame sau pofta de a mânca anumite alimente.
Cercetătorii au efectuat mai multe studii pe șoareci. În urma acestora au realizat că receptorul canabinoid CB1 controlează un circuit care conectează bulbul olfactiv (regiune în sistemul nervos, care se ocupă inițial de informațiile olfactive, situat deasupra nasului) la cortexul olfactiv (structurile superioare ale creierului). Acest mecanism biologic are legătură cu sensibilitatea la miros. Cercetătorii cred că circuitul implicat în sistemul olfactiv este modificat la pacienții obezi sau anorexici, iar sensibilitatea la miros poate fi mai puternică sau mai scăzută, potrivit freundin.de.