Se scumpesc biletele de avion. Companiile vor plăti taxe de poluare de miliarde de euro

Se scumpesc biletele de avion. Companiile vor plăti taxe de poluare de miliarde de euro Sursa: Antena3.ro

Zborul cu avionul va deveni mai scump în perioada următoare după ce Parlamentul European a votat o directivă menită să reducă poluarea. Companiile aeriene vor plăti taxe importante până când transportul aerian va deveni unul nepoluant.

Companiile aeriene ar putea fi obligate să cumpere permise pentru fiecare tonă de dioxid de carbon pe care o emit pentru toate zborurile care părăsesc spațiul european. Până acum. companiile primeau astfel de permise gratuit. În 2019 au fost acordate astfel de permise în valoare de 800 de milioane de euro, fapt care arată clar că aviația este o sursă majoră de poluare.

Dacă votul înregistrat marți în comisie va trece și de votul în plen al Parlamentului European în iunie, noua lege UE ar adăuga 6,4 miliarde de euro anual la costurile companiilor aeriene – cu 5,4 miliarde mai mult decât în 2019, conform Euractiv, care citează A4E, o asociație care reprezintă companiile aeriene europene.

Călătorii mai scumpe

Decizia Parlamentului European vine în condițiile în care se estimează că traficul aerian va înregistra creșteri. Potrivit unui studiu realizat Institutul Mastercard Economics numărul pasagerilor ce vor opta pentru curse aeriene va fi mai mare cu 1,5 miliarde în 2022, faţă de anul anterior. Efectul este unul imediat: scumpirea biletelor de avion.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Renunțarea la permisele gratuite până în 2025 – chiar și înainte ca tehnologiile de decarbonizare (precum combustibilii aviatici sustenabili) să devină disponibile la scară largă, vor face călătoriile în Europa mai scumpe. Nu va grăbi implementarea combustibililor curați, iar prețurile mai mari pentru călătoriile în spațiul european vor afecta în mod negativ conectivitatea și turismul” a spus un purtător de cuvânt al A4E.

Poluatorii trebuie să plătească

Parlamentul European vrea ca poluatorii să plătească taxe până când se va putea trece la un transport aerian nepopuant.  „Votul marchează o schimbare de direcție esențială pentru a ne asigura că poluatorii plătesc și nu planeta noastră”, a spus Jo Dardenne, manager de aviație la Transport și Mediu.

Alte amendamente agreate de europarlamentari includ investirea a 75% din veniturile generate din permise aviatice de carbon în inovare precum aeronavele alimentate de energie electrică și hidrogen.

De asemenea, potrivit sursei citate, companiile aeriene ar putea primi bani pentru cumpărarea combustibililor de aviație sustenabili, care sunt disponibili momentan în cantități limitate, lucru care îi face mai scumpi.

Se mai dorește și implementarea unei măsuri care să forțeze companiile aeriene să facă publice informațiile privind emisiile de sulf, oxid de azot și vapori de apă de la motoarele cu reacție , dar să le și monitorizeze.