Se înăspresc regulile pentru șoferi: Modificarea pentru care poți plăti cu libertatea. Ajungi după gratii dacă faci asta

Sursă: pxhere.com

Informații importante pentru șoferii români! Un nou proiect de lege înregistrat, recent, la Senatul României, prevede noi modificări care încadrează fapte precum modificarea kilometrajului la categoria infracțiunilor. Astfel, manipularea kilometrajului mașinii poate fi pedepsită cu până la un an de închisoare, conform inițiativei legislative.

Șoferii români care modifică kilometrajului mașinii, precum și persoanele care se îndeletnicesc cu punerea în circulație a unui autoturism cu kilometraj defect sau a unei mașini la care a fost deja modificat kilometrajul anterior riscă să fie sancționați cu o perioadă de la câteva săptămâni până la un an de închisoare.

Șoferii care modifică kilometrajul mașinii riscă să ajungă după gratii

Potrivit proiectului legislativ depus la Senat, „modificarea indicaţiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificării indicaţiei odometrului sau orice acţiune sau inacţiune de natura să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul va reprezenta o infracțiune și va putea fi pedepsită cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă”.

Valorile indicate de odometrele autoturismelor din România vor fi prevăzute într-un registru electronic ce urmează a fi înființat și gestionat de către Registrul Auto Român (RAR), mai prevede inițiativa legislativă.

Cu cât s-ar putea circula pe drumurile expres și autostrăzi

În altă ordine de idei, și limita maximă de viteză stabilită pentru drumurile expres și autostrăzi ar putea fi modificată. Cătălin Drulă a solicitat, înainte de a pleca de la conducerea Ministerului Transporturilor, demararea unor demersuri astfel încât limita de viteză pentru drumurile expres să crească cu 20 de km/h, de la 100 de km/h, iar viteza pe autostradă să se majoreze la 140 de km/h de la 130 de km/h.

O eventuală aprobare a proiectului legislativ presupune că pe drumurile expres se va putea circula cu 130 de km/h, iar pe autostrăzi cu 150 de km/h, în condițiile în care în Codul Rutier este prevăzută o marjă de cel mult 10 k/h fără a fi aplicate sancțiuni financiare. Modificarea Codului Rutier se poate face prin Ordonanță de Urgență în cazul unui Guvern cu puteri depline sau prin intermediul unui Proiect de Lege.

„Un avantaj semnificativ al creşterii vitezei de circulaţie pe drumurile expres şi pe autostrăzi îl reprezintă creşterea ratei de rentabilitate – RIR (condiţia ca un obiectiv să fie finanţat din Fonduri Europene nerambursabile este ca RIR să fie minimum 5 %) calculată în cadrul Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu, punând astfel în evidenţă, economiile de timp realizate în comparaţie cu drumurile naţionale.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm domnul ministru, să dispuneţi demararea tuturor acţiunilor necesare în vederea modificării limitelor de viteză pentru drumurile expres din România de la 100 km/h la 120 km/h, iar pentru autostrăzi de la 130 la 140 km/h”, se arată în adresa transmisă de Cătălin Drulă Ministerului Afacerilor Interne.