Evenimentul Zilei > Social > Atenție, șoferi! Limita de viteză ar putea fi modificată. Cu cât la oră se va putea circula pe autostrăzi și drumurile expres
Atenție, șoferi! Limita de viteză ar putea fi modificată. Cu cât la oră se va putea circula pe autostrăzi și drumurile expres

Atenție, șoferi! Limita de viteză ar putea fi modificată. Cu cât la oră se va putea circula pe autostrăzi și drumurile expres

Limita maximă de viteză stabilită pentru drumurile expres și autostrăzi ar putea fi modificată. Ministerul Transporturilor a propus majorarea limitei de viteză cu care șoferii vor putea circula pe șoselele amintite. În acest sens, fostul ministru Cătălin Drulă a depus, în săptămâna 11-17 octombrie, la Senat, o inițiativă parlamentară în care se arată cu cât la oră s-ar putea deplasa șoferii români pe calea rutieră.

Cătălin Drulă a solicitat, înainte de a pleca de la conducerea Ministerului Transporturilor, demararea unor demersuri astfel încât limita de viteză pentru drumurile expres să crească cu 20 de km/h, de la 100 de km/h, iar viteza pe autostradă să se majoreze la 140 de km/h de la 130 de km/h.

Cu cât ar putea circula șoferii români pe drumurile expres și autostrăzi

O eventuală aprobare a proiectului legislativ presupune că pe drumurile expres se va putea circula cu 130 de km/h, iar pe autostrăzi cu 150 de km/h, în condițiile în care în Codul Rutier este prevăzută o marjă de cel mult 10 k/h fără a fi aplicate sancțiuni financiare.

Modificarea Codului Rutier se poate face prin Ordonanță de Urgență în cazul unui Guvern cu puteri depline sau prin intermediul unui Proiect de Lege.

Săptămâna aceasta, Cătălin Drulă a depus un proiect legislativ prin care cere creșterea limitei de viteză pentru drumurile expres și autostrăzi. Motivul invocat este creșterea rate de rentabilitate (RIR) în condițiile în care Comisia Europeană solicită ca RIR să fie de minimum 5%.

Legătura dintre fondurile PNRR și creșterea limitei de viteză

„Un avantaj semnificativ al creşterii vitezei de circulaţie pe drumurile expres şi pe autostrăzi îl reprezintă creşterea ratei de rentabilitate – RIR (condiţia ca un obiectiv să fie finanţat din Fonduri Europene nerambursabile este ca RIR să fie minimum 5 %) calculată în cadrul Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu, punând astfel în evidenţă, economiile de timp realizate în comparaţie cu drumurile naţionale.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm domnul ministru, să dispuneţi demararea tuturor acţiunilor necesare în vederea modificării limitelor de viteză pentru drumurile expres din România de la 100 km/h la 120 km/h, iar pentru autostrăzi de la 130 la 140 km/h”, se arată, potrivit ziare.ro, în adresa transmisă de Cătălin Drulă Ministerului Afacerilor Interne.

Trebuie menționat că România este, din păcate, lider la accidentele de pe autostradă. Potrivit statisticilor oficiale, în țară au loc 34,8 decese la fiecare 1.000 de km parcurși. Doar Bulgaria ne depășește, unde 83 de oameni își pierd viața pe aceeași distanță. La fiecare 24 de ore, în țara noastră, mor 5 oameni în accidente rutiere.