Modernizarea portavionului Amiral Kuznețov a început în 2017, după o misiune în Siria, însă ea a fost marcată de o serie de accidente (între care și un incendiu la bord) dar care nu au provocat pagube iremediabile, potrivit Consorțiului naval unificat (OSK) care se ocupă de lucrările navei.

Totuși, aceste incidente au lăsat să planeze îndoieli cu privire la viitorul acestui portavion, mai ales că, din motive istorice, capacitățile aeronavale nu au fost niciodată o prioritate pentru marina rusă.

În timpul Războiului Rece, și în ciuda eforturilor amiralului Kuznețov pentru a-i convinge pe Stalin și pe Nikita Hrușciov, statul-major sovietic nu a văzut niciun interes clar de a avea aviație îmbarcată.

Și dintr-un motiv întemeiat: accesul la „marea deschisă” în Europa, fiind controlat de NATO, a fost considerat mai relevant să se investească în dezvoltarea de bombardiere strategice cu rază lungă de acțiune, rachete anti-portavion și submarine.

Totuși, potrivit unui anunț făcut de șantierul naval Zvyozdochka, responsabil pentru modernizarea portavionului Amiral Kuznețov, nava va reveni pe mare în 2022 pentru teste, scrie Opex 360.

Costul modernizării portavionului a fost inițial stabilit la aproximativ peste 300 de milioane de euro. 3 milioane de euro costă numai vopseaua exterioară, lucrare care ar trebui terminată înainte de 1 octombrie 2022.

Conform practicii curente, odată ce vopsitul este terminat, nava poate pleca pe mare, pentru teste, subliniază agenția TASS.

Rămâne de văzut dacă va fi într-adevăr cazul.

Modernizarea navei constă în instalarea unor noi sisteme de război electronic și de comunicații, precum și în înlocuirea instalațiilor aeronautice.

Portavionul va fi echipat cu sisteme moderne de apărare aeriană (între care Pantsir-M) și este prevăzută și o schimbare la sistemul de propulsie.

 

Foto: Opex 360