Schimbări pentru toți angajații din România. Semnătura care le decide soarta

Schimbări pentru toți angajații din România. Semnătura care le decide soarta

Relațiile de muncă devin mai avantajoase

Ordonanța de Urgență mai reglementează faptul că angajatorul verifică activitatea telesalariatului în principal prin utilizarea tehnologiei informațiilor și a comunicațiilor, în condițiile stabilite prin CIM, regulamentul intern şi/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii. Prin această prevedere s-a avut în vedere protejarea telesalariatului de riscurile ce derivă din deplasările acestuia pentru predarea livrabilelor rezultate din activitatea desfășurată în format fizic.

Introducerea măsurilor propuse creează avantaje în domeniul relațiilor de muncă prin reglementarea unor măsuri de necesitate imediată pentru desfășurarea în bune condiții a muncii la distanță (munca la domiciliu, telemunca).

Ordonanța de Urgență a fost elaborată în contextul răspândirii coronavirusului SARS Cov-2 și a necesității păstrării distanțării sociale. Actul normativ nu introduce notiuni noi, ci doar detaliază tipul de documente care pot fi semnate atât cu semnătură electronică avansată, cât și cu semnătură electronică calificată. Actul normativ mai are ca scop eliminarea accidentelor de traseu din categoria accidentelor de muncă și instituie ca alternativă dovada efectuării instruirii lucrătorilor în format electronic.

 

Ne puteți urmări și pe Google News