„Consiliul de Administrație al Tarom a decis ca Dan Plaveti să preia temporar atribuțiile de director general al companiei, iar Gabriel Stoe să revină ca director financiar”,  a comunicat compania aeriană.

„Consiliul de Administrație al Tarom s-a reunit în ședință joi, 4 august, având pe ordinea de zi mai multe puncte privitoare la activitatea Companiei. Unul dintre obiectivele principale ale administratorilor este reprezentat de creșterea eficienței pe toate planurile în cadrul Tarom. O atenție deosebită este acordată evoluției financiare a companiei, fapt reflectat de rezultatele financiare pentru primele șase luni din 2016, care se încadrează în bugetul aprobat pentru acest an. Prin urmare, Consiliul de Administrație a decis ca Gabriel Stoe să își reia rolul de director financiar în cadrul Tarom, pentru a continua ameliorarea rezultatelor financiare și atingerea obiectivelor stabilite pentru 2016", scrie în comunicat.

Gabriel Stoe este numai câteva luni director general, după ce anterior ocupase funcția ca interimar. Locul fusese lăsat liber Christian Heinzmann, managerul privat Belgian care a condus compania aproape 4 ani.

Acesta a fost destituit însă după un control al ministrului Transporturilor de atunci, Dan Costescu. preluat interimar și atribuțiile funcției de director general.

„Selecția unui director general al Tarom, în conformitate cu prevederile Legii 111/2016, este un proces estimat să mai dureze 4-6 luni. Între timp, Consiliul de Administrație dorește să lucreze în continuare în strânsă legătură cu echipa executivă și a decis ca Dan Plaveti să preia temporar atribuțiile de Director General, începând din 5 august 2016 și până la încheierea procesului de selecție. Dan Plaveti este membru în Consiliul de Administrație al Tarom. Are experiență managerială în companii private și de stat și cunoștințe solide în domeniul aviației, fiind absolvent al Facultății de Aeronave", a mai comunicat Tarom.

Dincolo de pierderi, compania se confruntă acum cu provocări mari, întrucât în doar câteva luni trebuie să achiziționeze două avioane pentru a înlocui alte două aeronave care ies din uz. Deși acestea nu vor mai putea fi utilizate din decembrie, nici până acum nu s-a încheiat procesul de selecție.