SCANDALOS! Omul Gabrielei Firea, managerul Silvi Ifrim le-a interzis medicilor de la Colentina să vorbească cu presa! Avem documentul care încalcă drepturi fundamentale!

SCANDALOS! Omul Gabrielei Firea, managerul Silvi Ifrim le-a interzis medicilor de la Colentina să vorbească cu presa! Avem documentul care încalcă drepturi fundamentale!

Managerul interimar de la Spitalul Clinic Colentina, Silvi Ifrim, le-a interzis, ieri, printr-o notă, tuturor subordonaților săi, să mai vorbească cu presa sau să mai furnizeze documente interne, după ce acte care dovedesc fapte de prezumată natură penală, înfaptuite chiar de ea, au intrat în posesia jurnaliștilor de la Evenimentul zilei! Decizia ei încalcă dreptul constituțional la liberă exprimare, obligația de a dezvălui faptele de natură penală și contravine Convenției Curții Europene a Drepturilor Omului! Vă reamintim că mâine, în ziarul Evenimentul zilei vor publica documente explozive care arată dedesubturile scandalului de la Colentina!

Scandalul de la Colentina înregistrează o nouă filă. De data aceasta, disperată de faptul că presa a aflat ce nereguli au fost constatate de-a lungul timpului în secția de diabet și boli de nutriție pe care a condus-o până în aprilie 2016, Silvi Ifrim, managerul interimar numit de Gabriela Firea la Spitalul Colentina, face o mișcare SCANDALOASĂ!

Silvi Ifrim le-a transmis, ieri, angajaților din Colentina o notă prin care le interzice să mai vorbească cu presa sau să mai furnizeze documente relevante, încălcând dreptul la exprimare! Culmea, se folosește chiar de Legea 544 care reglementează accesul presei la informații publice, pe care o interpretează însă unilateral, sperând să pună pumnul în gura celor care au avut curajul de a arăta ce nereguli ar fi comis dânsa.

Sub smenatura „manager” și nu „manager interimar” cum ar trebui, Silvi Ifrim citează din Legea 544 reglementările potrivit cărora dacă dorești oficial documente de la o instituție publică, trebuie să le ceri.

Ne puteți urmări și pe Google News

și pagina 2 a documentului in cauză: 

Doar că, doamna Ifrim ignoră articolele în baza căruia se fac și se justifică investigațiile jurnalistice!

I le arătăm noi:

Legea 544:

Art. 13. Informatiile care favorizează sau ascund încălcarea legii de către o autoritate sau o instituție publică nu pot fi incluse în categoria informațiilor clasificate și constituie informații de interes public. 

Art. 15. (1) Accesul mijloacelor de informare în masa la informațiile de interes public este garantat.  (2) Activitatea de culegere și de difuzare a informațiilor de interes public, desfășurată de mijloacele de informare în masă, constituie o concretizare a dreptului cetățenilor de a avea acces la orice informație de interes public!

Dreptul la liberă exprimare stipulat în Constituția României:

Art. 30 – Libertatea de exprimare

(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă. (...)

(4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

Codul Penal,

Art. 262, Nedenunţarea unor infracţiuni

Omisiunea de a denunţa de îndată săvârşirea vreuneia dintre infracţiunile prevăzute în art. 174, 175, 176, 211, 212, 2151, 217 alin. 2-4, art. 218 alin. 1 şi art. 276 alin. 3 se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani.

Dar și Convenția Curții Europene a Drepturilor Omului:

Articolul 10 (libertatea de exprimare)

Curtea Europeană a Drepturilor Omului a subliniat, în mod repetat, că Articolul 10 protejează nu doar substanţa şi conţinutul informaţiilor şi ideilor, dar şi mijloacele prin care acestea sunt transmise. Jurisprudenţa Curţii acordă protecţie extrem de extinsă, în special în ceea ce priveşte confidenţialitatea surselor jurnalistice.

„Protecţia surselor jurnalistice este una din pietrele de temelie ale libertăţii presei (...). Absenţa unei astfel de protecţii ar putea descuraja sursele jurnalistice să ajute presa în informarea publicului pe teme de interes general. Ca urmare, presa ar putea fi incapabilă să joace rolul său esenţial de « câine de pază », iar capacitatea sa de a furniza informaţii precise şi de încredere s-ar diminua (...) Un ordin de divulgare nu ar putea fi în conformitate cu articolul 10 din Convenţie decât dacă este justificat de un interes public superior.”