Salariul unui casier în supermarketurile Carrefour înainte de casele self-pay

Salariul unui casier în supermarketurile Carrefour înainte de casele self-pay

Tot mai multe meserii riscă să fie înlocuite de roboți, iar în România procesul de digitalizare a început prin înlocuirea casierilor din supermarketuri cu noile case self-pay.

Deși casierii supermarketurilor nu erau plătiți cu sume mari de bani, prin instalarea acestor case de marcat patronii au economisit o mulțime de bani. Spre exemplu, putem vedea care era înainte salariul unei persoane care lucra ca și casier în magazinele Carrefour și ce s-a întâmplat cu cei care ocupau respectivul post după introducerea caselor self-pay.

Ce sumă câștigă un casier la Carrefour

Piața muncii se confruntă cu schimbări radicale, un proces care a început acum mulți ani. În mod treptat, posturile de muncă susceptibile de automatizare vor fi cel mai probabil înlocuite în viitor. Angajații Carrefour nu sunt feriți de aceste noi transformări.

La finalul anului 2022, un casier angajat în cadrul acestui mare lanț de magazine încasa un salariu net de 1.820 de lei, la care se adăugau tichete de masă, cupoane de Crăciun și Paști, primă de vacanță și de fidelitate, precum și beneficii de asigurare privată de sănătate, conform informațiilor prezentate pe site-ul undelucrăm.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Refacerea liniilor de case de marcat și transformarea acestora în case self-pay are ca scop scurtarea timpului de așteptare a clienților. Angajații de la casele de marcat vor fi îndrumați către alte posturi din cadrul companiei, mai exact, vor deveni consilieri. Astfel, rolul acestora va fi de a acorda asistență și suport clienților din supermarket.

Meseriile care nu vor fi înlocuite de inteligența artificială în viitorul apropiat

Specialiștii spun că poate fi automatizat aproape fiecare parte a procesului de flux, însă prezența umană rămâne de bază. „Vom continua să ne bazăm pe intervenția umană, pentru a pune argumente, a stabili relații sociale în faza de negociere și a gestiona datele, mai degrabă decât să ne bazăm pe algoritmi”, a spus Arjun Jolly, director la  Athena Executive Search & Consulting.

Spre exemplu, avocații, profesioniștii medicali, practicienii din domeniul sănătății, profesioniștii în IT și HR, vor rămâne și în viitor o componentă de bază în societate. De asemenea, vor fi importante și de neînlocuit locurile de muncă precum cele ale arhitecților, designerilor, profesioniștilor care oferă servicii de ospitalitate și consultanților care au capacitatea de a integra sisteme și procese.

Roboții nu pot fi instalați nici în domeniul ce se bazează preponderent pe creativitatea oamenilor, deoarece este aproape imposibil ca inteligența artificială să poată avea imaginație și să se bazeze pe ea.

„Automatizarea este programată și nu poate reproduce creativitatea, care este spontană și necesită imaginație, visare și inspirație colectivă – ceva la care oamenii sunt cei mai buni”, a spus Rupali Kaul, Operational Head-West, Marching Sheep.