"Sfântul Petru al Antenelor"

Aceştia, persoane cunoscute în lumea media sau în cea de afaceri au povestit ce au pătimit de pe urma celui pe care îl caracterizează drept "securist, profitor al afacerilor cu statul sau jucător de rang minor". "Evenimentul Zilei" i-a solicitat lui Dan Voiculescu să-şi spună punctul de vedere, dar acesta nu a făcut-o.

Sorin Oancea este poate cel mai important colaborator al lui Voiculescu, după 1990, el fiind principalul artizan al imperiului media controlat de familia Voiculescu. "Sfîntul Petru al Antenelor", cum a fost denumit, inspirat, în presă, a părăsit corabia, în 2010 şi a devenit acţionar la B1TV. Şi-a început colaborarea cu Voiculescu, în 1992, când a condus revista "Preţul succesului" apoi a relansat Antena 1, în 1997, sub sloganul "Mereu aproape". I-a adus pe Teo şi Mircea, pe Mihaela Rădulescu, Dan Negru, Radu Coşarcă şi mulţi alţii. În 1998 a lansat un nou slogan – "Iarna nu-i ca vara" iar vânzările de publicitate s-au dublat. Are şi astăzi acţiuni la "Radio Zu" şi 25% din Antena 3, unde participarea iniţială la capitalul social a fost de circa 100.000 de euro. Surse avizate spun că valoarea pachetului ar depăşi, azi, cu uşurinţă, 400.000 de euro.

Mobilă şi procese

După ce Oancea nu a mai fost executiv la Antena 3, din iunie 2010, datele financiare ale companiei s-au prăbuşit. Profitul net a scăzut de 12 ori faţă de cel din 2009 (tot an de criză), la numai 40.000 de euro. Paradoxal, profitul net al Antenei 2 a depăşit, tot în 2010, 750.000 de euro.

Anomalia ar putea fi explicată, poate, numai de Mihai Gâdea, actualul director, deoarece Sorin Oancea ne-a confirmat că nu a mai primit acces, după plecare, la datele financiare ale Antenei 3. În noiembrie 2010, la doi ani după ce i s-ar fi promis, de către Voiculescu, la nuntă (potrivit presei), o casă de 250.000 de euro, Sorin Oancea a demisionat de la Antena 3. O lună mai târziu, Voiculescu afirma, într-un interviu, că despărţirea ar fi fost amiabilă. "I-am oferit mobilierul de birou de la Intact pentru a-i purta noroc", spunea Voiculescu.

"La data apariţiei interviului la care faceţi referire, mobilierul fusese împărţit deja între Mihai Gâdea şi Sabina Petre (director în cadrul trustului – n.n.). Maşina de serviciu, un Audi RS 6, fusese luată deja de Marius Tucă", ne-a spus Oancea.

La fel cum se întîmplase şi cu Cozmin Guşă, şi în cazul lui Oancea au apărut zvonuri că ar fi fost infiltrat la B1 TV ca să îl distrugă. S-a dovedit, ulterior, ca nu au fost adevărate. Sorin Oancea a refuzat să comenteze relaţia sa cu familia Voiculescu şi imperiull pe care l-a păstorit. "Am mai multe procese cu trustul sau cu membri ai familiei Voiculescu şi nu pot face niciun fel de declaraţii, ar putea fi considerate ostile", ne-a declarat "Sfântul Petru".

Guşă, intimidat cu "delapidări textile"

Cozmin Guşă a devenit directorul "Jurnalului Naţional" în 1998, apoi a primit şi funcţia de director al Departamentului Teritoriu al Antenei 1. Influenţa sa în trustul media al lui Voiculescu a depăşit-o iute pe cea a lui Marius Tucă, în mare vogă până atunci. În ianuarie 2001, Cozmin Guşă a fost numit secretar general al PSD. Despărţirea de şeful Grivco a părut a fi una amiabilă, dar gurile mai slobode vorbeau de o ceartă, ori că Guşă ar fi fost "plantat", de Voiculescu, "cal troian în PSD". Surse din interiorul trustului lui Voiculescu spun că prima variantă ar fi cea adevărată: "După plecarea lui Cozmin din trust, Voiculescu ar fi ordonat o anchetă internă la Jurnalul. I-au făcut un dosar care cuprindea tot ce acesta ar fi «delapidat», costume de haine, cauciucuri etc, pe care i l-ar fi trimis, personal, la sediul PSD. Din câte ştiu, nu au fost sesizate şi organele de control ale statului". Istoria ne-a fost confirmată de directorul care i-a succedat lui Guşă în funcţie.

"Voiculescu, un jucător de rang minor"

Povestea vizează un barter încheiat între Jurnalul Naţional şi Casa de modă "Venus", prin care ziarul primea, pentru publicitate, costume de haine atribuite ulterior, jurnaliştilor. Cozmin Guşă confirmă povestea dosarului primit la PSD, dar spune că zvonurile privind calitatea sa de "măr otrăvit" al lui Voiculescu în ograda social-democraţilor ar fi fost lansate chiar de actualul senator PC.

"Dan Voiculescu a avut două acţiuni nepermise la adresa mea, care m-au făcut să mă uit cu neplăcere la el. Prima, legată de o poveste ciudată, însăilată, că am îndrăznit să ofer ca premii haine mai decente pentru ziariştii de la Jurnalul Naţional. Acel contract este însă în regulă şi ţin să precizez că societatea avea atunci un profit mare şi îşi permitea să facă barter. A doua acţiune a avut intenţii foarte grave, în jocul intern al PSD. Voiculescu le spunea tuturor celor care vroiau să asculte că-s omul lui, pentru a-mi face rău şi a-şi acorda o importanţă pe care nu o avea. După toate acestea îl consider un jucător de rang minor, care se dedă la găinării care n-au bază", ne-a declarat Cozmin Guşă.

Mihai Craiu, lăsat fără dividende

Mihai Craiu a preluat conducerea Jurnalul în 2001, după plecarea lui Guşă. De numele său este legat succesul Săptămânii Financiare, odinoară principalul concurent al revistei "Capital", dar şi apariţia cotidianului Financiarul. Anul trecut, la trei ani după plecarea lui Craiu, ambele au intrat în faliment.

Craiu îl acuză pe Voiculescu că nu i-a plătit dividende de 300.000 lei aferente profitului obţinut înainte de 2008 la Săptămâna Fuinanciară. Fiica acestuia, Camelia Voiculescu (67,5% din societate), nu ar fi respectat o hotărâre a asociaţilor de la Săptămâna Financiară SRL, de repartizare a dividendelor, prin care lui Craiu i se cuveneau 22,5% (300 000 de lei). Dosarul e pe masa judecătorilor.

"Profitor al afacerilor cu statul"

Craiu a mai dat în judecată, prin firma sa, Antena 3 SA, căreia îi cere înapoi 1,3 milioane euro + TVA, plătiţi în avans pentru servicii de publicitate, dar pentru care Antena 3 nu ar fi prestat vreun serviciu publicitar. "Voiculescu este ipocrit,cu un caracter sâsâit şi peltic, căpuşa media a afacerilor cu statul şi necinstit în relaţia cu toţi partenerii pe care i-a avut vreodată. Este profitor al afacerilor cu statul, începând din 1982, în definitiv şi averea strânsă de pe urma Crescent s-a obţinut tot din profiturile realizate pe spatele statului român". Craiu mai susţine că Voiculescu şi-ar fi dovedit incompetenţa, dovadă fiind falimentul presei scrise (Săptămâna Financiară şi Financiarul – n.n.). "Dacă ar fi angajatul meu, l-aş da afară pentru incompetenţă".

Mizerii pe colacul WC

Dan Diaconescu a fost primul care a experimentat "recunoştinţa" mogulului. Diaconescu a moşit Jurnalul Naţional, unde a fost şi primul director, iar Voiculescu i-ar fi făcut cadou o Dacie şi un apartament decorat şi mobilat complet. Actele nu au fost făcute pe numele lui Diaconescu, astfel că, la plecare, în 1995, oamenii lui Voiculescu i-au luat înapoi apartamentul, Dacia, mobilierul, dar şi "videoul" dăruit de ziua lui Diaconescu.

"A doua zi după ce i-am trimis cheia apartamentului, primesc totuşi o hârtie în care mi se spune că predarea nu este legală fiindcă din setul de bucătărie lipsesc două furculiţe, o linguriţă (…) Trimitem până la urma furculiţe şi linguriţe şi iarăşi primim o somaţie în care ni se spune că din nou nu e în regulă fiindcă capacul de WC are o arsură de la o ţigară", a povestit Diaconescu într-un interviu pentru "Evenimentul Zilei".

Fosta colaboratoare Crescent aşteaptă banii pe acţiuni

Surse avizate, din "interiorul imperiului", ne-au spus că următorul posibil scandal ar putea fi cu Anca Gheorghe, o persoană puţin cunoscută, dar care a fost foarte importantă pentru Voiculescu. Anca Gheorghe a fost, spun sursele, ofiţerul de cont al lui Crescent în BRCE (Banca Română de Comerţ Exterior) înainte de 1989 şi s-a alăturat magnatului imediat după 1990. Ea deţine participaţii semnificative în câteva dintre firme, cea mai importantă fiind cea din Grivco (10%). Trecerea anilor i-a făcut pe cei doi să nu mai fie apropiaţi ca pe vremuri, iar Anca a plecat din firmă şi şi-a deschis un salon de coafură. Nu ar trebui să-şi facă griji de viitorul copilului, ne-au spus aceleaşi surse, dacă familia Voiculescu şi-ar ţine promisiunea să-i răscumpere acţiunile Grivco pentru niscaiva milioane de euro.

Cum acest lucru nu s-a întâmplat până în prezent, se aşteaptă scântei prin instanţă, mai ales dacă promisiunea de răscumpărare a acţiunilor a avut şi o formă scrisă. Florian Gheorghe, soţul Ancăi, nu a dorit să comenteze cele de mai sus. Florian a fost jucător de hochei în aceeaşi echipă cu Voiculescu şi a fost, o perioadă, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport, din partea Partidului Conservator. S-ar putea spune, aşadar, că a făcut parte din anturajul mogulului. Acum nu mai face.

Lista e lungă

La capitolul "alte despărţiri" se înscriu: Piedone, primarul sectorului 4, care a anunţat că va candida din partea UNPR, Florin Anghel, fost deputat PC de Prahova, alungat după ce a candidat pentru preşedinţia partidului împotriva favoritei lui Voiculescu (vi-l mai amintiţi pe cel din urmă scandând la congres "Dani-e-la Po-pa"), medicul Tudor Ciuhodaru, Liliana Mincă Ghervasuc, sau Florea Voinea, fost deputat şi director al tipografiei "Intact". Radu Preda şi o parte din echipa de jurnalişti care a rămas în stradă după ce "Săptămâna Financiară" şi "Financiarul" au fost băgate în faliment au scos o nouă publicaţie. Uşor mucalit, Preda ne-a declarat că… nu are nimic de declarat, dar, după tonul lui, părea că a rămas nerostit un "deocamdată".

Voiculescu nu a răspuns

Evenimentul Zilei i-a solicitat lui Dan Voiculescu un punct de vedere referitor la aspectele de mai sus, de mai bine de o lună, de pe 9 februarie 2012. Deşi i-am trimis întrebările atât pe adresa de la cabinet cât şi pe mail-ul personal, Dan Voiculescu nu ne-a răspuns.

Iată conţinutul adresei trimise lui Dan Voiculescu:

"Domnule Senator,

Pentru corecta informare a cititorilor şi în vederea realizării unui material de presă, vă rugăm să ne răspundeţi la următoarele întrebări:

1. Este adevărat că aţi dispus sau aţi avut cunoştinţă că i s-a întocmit şi trimis lui Cozmin Guşă, dupa plecarea acestuia din trustul Dvs., un dosar prin care i se aduceau acuze că a comis abuz în serviciu în cazul contractului de publicitate în sistem barter cu Casa de modă Venus?

2. Ce aţi urmărit prin transmiterea acestui dosar, personal către Cozmin Guşă, pe atunci secretar general al PSD? Dacă dosarul cuprindea acuze fundamentate, l-aţi trimis autorităţilor?

3. Este adevărat că aţi spus anumitor persoane din PSD, în perioada în care Cozmin Guşă era secretar general PSD, că acesta este omul Dvs.?

4. Este adevărată informaţia, vehiculată în presă, potrivit căreia i-aţi fi promis domnului Sorin Oancea, la nunta acestuia, o casă de 250.000 de dolari?

5. Care credeţi că este explicaţia pentru care profiturile SC Antena 3 SA s-au prăbuşit în 2010 (după plecarea lui Sorin Oancea) comparativ cu 2009 (tot an de criză)?

6. Este adevărat că aţi refuzat să-i puneţi la dispoziţie D-lui Oancea bilanţurile şi rapoartele de audit pentru SC Antena 3 SA, solicitate de acesta în calitate de acţionar?

7. In luna decembrie 2010 aţi acordat un interviu revistei Q Magazin, în care afirmaţi că despărţirea de Sorin Oancea a fost una amiabilă, ba chiar că i-aţi oferit acestuia "mobilierul de birou de la Intact pentru a-i purta noroc". Am primit informaţia că, la acea dată, mobilierul D-lui Oancea fusese împărţit deja între Mihai Gâdea şi Sabina Petre, iar autoturismul de serviciu fusese preluat deja de Marius Tucă. Este adevărată informaţia? I-aţi oferit mobilierul? L-a primit?

8. Este adevărat că Mihai Craiu a intentat acţiune în instanţă pentru că nu a primit dividendele cuvenite de la SC Săptămâna Financiară (circa 300.000 RON), deşi fusese semnată o hotărâre AGA de repartizare a profitului?

9. Media Consulta a acţionat în instanţă Antena 3 SA pentru că nu a prestat servicii de publicitate, dar a încasat banii. Cum comentaţi?

10. Cozmin Guşă spune despre Dvs. că sunteţi "un jucător de rang minor", Mihai Craiu că sunteţi "lipsit de caracter, securist, profitor al afacerilor cu statul". Nici Sorin Oancea nu ne-a putut spune că a rămas, în final, cu o impresie favorabilă după încheierea colaborării cu Dvs. Cum comentaţi afirmaţiile lor?"