Autorităţile judeţene au făcut presiuni ca podul să fie reparat până la data de 20 iulie, deoarece, în zilele următoare mulţi români plecaţi la muncă în străinătate revin în ţară pentru a-şi petrece concediul, iar valorile de trafic în zonă depăşesc 40.000 de vehicule în 24 de ore.

Încă din toamna anului trecut, din cauza traficului intens şi a reparaţiilor prost făcute anterior, podul devenise impracticabil. Peste iarnă, drumarii au umplut gropile cu zgură amestecată cu material bituminos, iar lucrările de reabilitare a carosabilului au început la finele lui martie. De atunci şi până ieri s-a circulat pe un singur sens pe pod, fapt ce a provocat, fără întreruperi, cozi interminabile pe toate cele trei şosele amintite. În mai- iunie, vreme de trei săptămâni, podul a fost închis total, timp în care s-au turnat betoane.

Încă trei ore de întârziere, din motive "procedurale"

Drumarii de la Selina (compania desemnată să reabiliteze podul) au terminat de asfaltat încă de joi seara, de la ora 20.00. A fost însă nevoie de 14 ore ca asfaltul să se răcească. Surse din cadrul companiei spun că circulaţia ar fi putut fi reluată pe ambele sensuri încă de la ora 10.30  sau 11.00, dar a intervenit o întârziere provocată de o serie de proceduri birocratice care au trebuit îndeplinite. Aşa se face că sute de şoferi au fost nevoiţi şi ieri să aştepte, în coloane, să tranziteze podul.

Lucrările nu sunt încă finalizate 100 la sută. În zilele următoare mai trebuie finalizate trotuarele şi balustradele. Din cauza temperaturilor ridicate, drumarii nu au reuşit să finalizeze nici lucrările la rosturile de dilataţie ale podului (unul extrem de elastic, având o lungime de 570 de metri). Aceste operaţiuni vor fi efectuate abia la toamnă, cel mai probabil în octombrie, când se vor impune, din nou, restricţii de circulaţie.