Românii vor avea CNP-ul fiscal. ANAF va putea monitoriza tranzacțiile online

Românii vor avea CNP-ul fiscal. ANAF va putea monitoriza tranzacțiile onlineMinisterul Finanțelor. Sursa foto: Arhiva EVZ

București. Cetățenii români ar putea avea în curând un nou Cod Numeric Personal. Ministerul de Finanțe plănuiește prin intermediul ANAF să monitorizeze toate tranzacțiile online.

Ministerul de Finanțe vrea să introducă CNP-ul fiscal

Ministerul de Finanțe solicită introducerea unui CNP fiscal, unic pentru fiecare client în parte. Potrivit legislației în vigoare, facturarea se realizează în baza CNP-ului cu ajutorul sistemului e-Factura. Însă, lucrurile se pot modifica în viitorul apropiat.

Ministerul de Finanțe urmărește introducerea unui nou cod numeric personal fiscal cu ajutorul căruia să poată istoricul de cumărături efectuate de clienți în mediul online. Cu toate acestea experții fiscali avertizează că ministerul va putea accesa date personale și ulterior demara verificări prin ANAF.

ANAF

ANAF. Sursa foto: Arhiva EVZ

ANAF vrea să monitorizeze și cumpărăturile online

Clienții români care nu vor să fie controlați au ca variante cumpărăturile din străinătate fapt ce va afecta vânzările comercianților online din România. De asemenea, exista posibilitatea ca în anumite situații clienții români să poată cumpăra de pe internet cu un cod fiscal care aparține unei alte persoane.

„Tu ai avut veniturile astea, de unde ai avut bani să-ți iei un televizor de 2.000 – 3.000 euro?. E greu de crezut că se va ajunge așa departe, dar dacă se va trezi cineva într-o astfel de situație, va pierde ceva timp cu inspectorii Fiscului încercând să le explice faptul că el nu a cumpărat nimic”, potrivit Hotnews.

Ministerul de Finanțe

Marcel Ciolacu. Sursa foto: Inquam photos

Ministerul de Finanțe cere introducerea CNP-ului fiscal

Specialiștii din fiscalitate sunt de părere că proiectul este greu de implementat în forma actuală, iar CNP-ul fiscal va fi mai degrabă unul opțional prin care să se poată obține credit fiscal. „Aici ar putea fi și o problemă, potrivit experților fiscali, pentru că, deși nu va fi obligația clientului să introducă această factură, totuși va permite Finanțelor să vadă un set de date personale și de aici ar putea să porneasca inclusiv verificări făcute de către FISC”.

Ne puteți urmări și pe Google News