Piaţa autohtonă de computere va depăşi, până la finele anului, jumătate de miliard de lei (128 milioane de euro), conform datelor furnizate de lanţul de retail tehnologic Flamingo International.
Vânzările de laptopuri urmează să atingă valoarea de 300 de milioane de lei, echivalentul a 140.000 de unităţi, pe când cele de PC Desktopuri, nivelul de 200 de milioane de lei. „Evoluţia vânzărilor de notebookuri de până acum, dar şi tendinţa generală a clienţilor de a înlocui desktopurile cu notebookurile ne face încrezători să estimăm că, în a doua jumătate a anului, segmentul de notebookuri va menţine un ritm al vânzărilor mai mare faţă de cel al PC-urilor“, a spus Jiri Rizek, directorul general al Flamingo International.
În primele şase luni, vânzările de laptopuri în România s-au triplat. În perioada menţionată, piaţa locală de computere portabile s-a ridicat la 260 de milioane de lei, echivalentul a 120.000 de unităţi vândute. Potrivit Flamingo, cele mai căutate branduri de laptopuri de către români vor fi în continuare HP, Fujitsu Siemens, Acer şi Toshiba