Metoda este complicată dar, ținând cont că în ultimii ani nu a fost schimbată, se pare că funcționează cu succes. Țintele sunt potențialii cumpărători care doresc achiziționarea unei mașini la mâna a doua pentru sume cuprinse între 10.000 și 20.000 de euro. La final, ei rămân și fără bani și fără mașină.

Publicația G4Media a efectuat un experiment pentru a vedea exact cum funcționează înșelăciunea cu autoturisme de lux.

Jurnaliștii sursei citate au intrat în legătură cu o persoană care a postat, pe unul dintre cele mai cunoscute site-uri de anunțuri auto românești, un anunț de vânzare pentru un Audi A5.

După ce vânzătorul mașinii îndrumă potențialul cumpărător pe un site „de încredere” care oferă și reduceri, sunt necesari cinci pași pentru plata mașinii.

„Întâi trebuie să completăm o autorizație de cumpărare în numele nostru și să trimitem o copie după cartea de identitate. În 48 de ore ar urma să plătim factura pe care ne-o trimit, iar ei, după ce primesc banii, ne asigură că îi transmit firmei de leasing pentru plata datoriilor pentru respectiva mașină.

După această procedură, ne spun că firma de leasing le pune la dispoziție mașina cu toate documentele necesare pentru a o înregistra pe numele nostru. După această procedură, autovehiculul ar urma să ajungă la noi într-un interval cuprins între 7 și 15 zile. Sau o putem ridica de acolo chiar noi.

De unde? Din Cracovia, Polonia, de la sediul dealerului. Doar că sediul acestuia există doar online, nu și fizic. La o verificare a adresei indicate la contactul site-ului, streetview ne arată o curte cu o parcare. Nici urmă de vreun dealer auto, cu atât mai puțin dealerul respectiv.”, scriu jurnaliștii G4Media.

Te-ar putea interesa și: