Românii cu bani s-au dedulcit la maşini scumpe
- Cristian Ionescu
- 25 decembrie 2011, 23:57
Cu o excepţie, vânzările mărcilor premium au crescut pe linie în primele 11 luni ale acestui an. BMW a rămas liderul autoritar al segmentului, iar X5 - cel mai solicitat model.
Dacă, per ansamblu, piaţa auto din România va bifa al patrulea an consecutiv de regres, răstimp în care s-a contractat până la mai puţin de o treime din nivelul-record atins în 2007 (315.621 de autoturisme noi vândute, potrivit APIA), segmentul premium pare să fi învins criza. Cu o excepţie - reprezentată de Infiniti, marca de lux deţinută de Nissan -, vânzările mărcilor premium au crescut pe linie în primele 11 luni ale acestui an şi nu oricum, ci cu cote care, pe alocuri, frizează absurdul. Creştere de 263% Cel mai plăpând avans, comparativ cu intervalul similar anterior, stă - în dreptul brandului Jaguar - la 22 de procente, în timp ce performanţa de top atinge, în cazul mărcii Lancia, 263%!
Pentru cei mai pretenţioşi, care ar putea pune la îndoială apartenenţa producătorului italian la acest segment, situaţie în care s-ar mai putea regăsi Alfa Romeo şi Volvo, cu creşteri de 193, respectiv, 40%, evidenţiem performanţa brandului Mini, ale cărui vânzări au evoluat cu 72%, după cum indică datele APIA. E lux. Dacă e "Made in Germany" BMW a rămas liderul autoritar al segmentului, în ceea ce priveşte volumul de autoturisme livrate în perioada ianuarienoiembrie, iar X5 - cel mai solicitat model.
De altfel, "tridentul german", din care mai fac parte Audi şi Mercedes-Benz, domină cu o autoritate de necontestat piaţa premium autohtonă, cu cifre care ar trebui să stârnească invidia multor mărci de volum. În primele 11 luni, BMW a comercializat 1.749 de autoturisme (în creştere, de la 1.373 - anul trecut), Audi - 1.514 (faţă de 1.148), iar Mercedes-Benz - 1.399 (comparativ cu 1.025, în 2010). Niciun alt brand din această categorie nu a depăşit pragul de 400 de unităţi. SUV-ul: mare şi la propriu, şi la figurat Primii trei jucători din piaţă fac legea şi în ierarhia pe modele, acolo unde au exclusivitate asupra topului. BMW şi-a luat partea leului, deţinând prima poziţie (X5 - 362 de unităţi), trei locuri între primele cinci şi şase, în total.
Audi A4 (352 de unităţi) este al doilea cel mai bine vândut model premium din România, dar doar unul din cele două care au regresat, comparativ cu 2010. Mercedes-Benz Clasa C (344 de unităţi), rivalul său din clasa medie, îl urmează, pe locul al treilea.
LIMUZINE, LA SCARĂ. Mercedes-Benz Clasa C şi Audi A4 (sus), "esenţe" de Clasa S şi A8 Cinci dintre primele şapte modele premium cu cei mai mulţi clienţi câştigaţi anul acesta provin din segmentul SUV.
În total, între primele 12, există şapte SUV-uri, situaţie care indică destul de clar care sunt gusturile compatrioţilor cărora detenta financiară le-a permis să negocieze criza la volanul unei maşini de lux. Mai rău pentru ceilalţi Piaţa auto din România se pregăteşte să bifeze încă un an de regres. În primele 11 luni, dealerii locali de maşini noi au livrat 89.032 de autoturisme, în scădere cu 10,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010.
Cum la finalul lui 2010 au fost înregistrate 106.328 de unităţi vândute, iar performanţele pieţei în decembrie variază, în ultimii trei ani, între 6.761 şi 13.054 de unităţi, este aproape sigur că 2011 va fi închis pe scădere.
Citiţi şi:
- Piaţa auto locală: puţini câştigători, mulţi păgubiţi, în 2011
- Noua Clasă M de la Mercedes-Benz faţă cu "sperietoarea" BMW X5
- BMW X5 M va avea un concurent pe măsură: noul Mercedes-Benz ML63 AMG