Românii care au făcut economie la energie vor primi bani înapoi. Furnizorii au recalculat facturile emise anul trecut

Românii care au făcut economie la energie vor primi bani înapoi. Furnizorii au recalculat facturile emise anul trecut Sursă: Arhivă EVZ

Un număr important de români, în jur de 200.000, vor primi bani de la furnizorii de energie electrică. Acest lucru se datorează reducerii consumului în anul 2022, comparativ cu 2021. Furnizorii de energie vor emite facturi de regularizare în baza cărora un număr important de consumatori vor avea diferite sume de recuperat. Informația a fost prezentată de vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a anunțat că din estimările ANRE, cel puțin 150.000 de abonați vor primi facturi de regularizare cu minus pentru consumul de energie electrică înregistrat în 2022. Potrivit estimărilor instituției, numărul celor ce vor avea de recuperat bani ar putea ajunge la aproape 200.000. Este vorba despre abonați care au reușit să facă economii și să reducă cantitatea de energie consumată, raportat la anul precedent, 2021.

„Am finalizat și acele machete, regularizări, care se fac în baza OUG pentru clienții care și-au redus consumul în 2022 față de 2021. Este un număr considerabil de clienți, peste 150.000, potrivit datelor furnizorilor. Probabil vom depăși 200.000. Este o dovadă că clienții casnici s-au preocupat să-și reducă din consum”, a spus vicepreședintele ANRE.

Zoltan Nagy-Bege a făcut o serie de comentarii pe acest subiect în cadrul conferinței anuale a Asociației Furnizorilor de Energie Electrică (AFEER).

Ne puteți urmări și pe Google News

Sursa foto. Facebook

Ce prevăd reglementările adoptate de autorități

Reglementările în vigoare, adoptate anul trecut, de plafonare a prețurilor pentru clienții finali, prevăd că acei consumatori care au avut în 2022 un consum mediu real mai mic decât cel înregistrat în 2021 și practic se încadrează într-unul din nivelurile pentru care beneficiază de preț plafonat, vor fi reîncadrați. Analizarea acestor situații au început în luna februarie, iar în cazul celor care au făcut economii vor fi emise facturi de regularizare cu minus.

Practic, furnizorul storneză toate facturile emise anul trecut la preț neplafonat și emite altele, cu prețul mai mic, plafonat. Rezultă în final o sumă cu minus pe care clientul urmează să o primească de la furnizor. Suma va fi scăzută din următoarele facturi, cu excepția situației în care beneficiarul va dori să-și primească banii înapoi. În acest caz, el va trebui să facă o cerere către furnizor. Plățile vor putea fi făcute direct, la oficiul poștal, fie la domiciliu, prin intermediul poștașului sau în cont, prin intermediul aplicației online.

Autoritățile au stabilit o serie de plafoane maxime de preț în funcție de consumul de energie electrică. Pentru clienții care, în 2021, au consumat în medie peste 300 kWh lunar, până în toamna lui 2022, prețul nu a fost plafonat. Dacă aceștia au consumat, în 2022, sub media de 300 kwh/lună, vor fi încadrați la prețul plafonat, conformeconomica.net.