Un studiu recent a arătat că din ce în ce mai puțini români lasă bacșiș atunci când merg la restaurant. Finanțele românilor au fost afectate evenimentele din ultimii ani, pandemia de COVID-19 și criza energetică.
Veniturile românilor au avut de suferit în urma pandemiei de COVID-19, războiului din Ucraina, dar și din cauza crizei energetice. Mulți români au renunțat să mai lase bacșiș atunci când merg la un restaurant. Un studiu a arătat că aproximativ 90% dintre românii care locuiau în marilele centre urbane, în anul 2019, lăsau bacșiș atunci când ieșeau în oraș.
Studiul ralizat de Hospitality Culture Institute a arătat că după o perioadă în care românii s-au confruntat cu mai multe crize, dar și cu creșterea inflației, doar 50% dintre aceștia mai lasă bacșiș atunci când merg la restaurant. Studiul a mai arătat că 93% dintre români apreciază mai întâi calitatea produselor, iar 90% dintre ei evaluează calitatea servirii.
În plus, 85% dintre respondenți au spus că apreciază diveristatea produselor. Același studiu a mai arătat că doar 45% dintre români sunt interesați ca restaurantul preferat să propună pentru clienți diverse oferte și reduceri pentru ca prețurile preparatelor să fie mai scăzute față de cele găsite la alte localuri, informează Mediafax.
Program pentru antreprenorii HoReCa
În urma rezultatului studiului, Hospitality Culture Institute a anunțat că va fi lansat un program pentru noile generații de antreprenori din HoReCa. Este vorba de programul F&B Business Accelerator, care este destinat patronilor de restaurante, baruri și cafenele. Acest program se întinde pe o durată de șase săptămâni, iar printre temele abordate se numără:
- Procese și proceduri în bucătărie
- Procese și proceduri în HR
- Achiziții și Supply chain
- Atragere de forță de muncă asiatică
- Ingineria meniului
- Inovarea meniului
- Managementul rezervărilor
- Comportamente și ocazii de consum
- Digitalizare
- Parteneriate
- Procese și proceduri de business
- Francizare
- Marketing și PR
- Atragere de fonduri structurale și europene
- M&A, Proprietate intelectuală, GDPR
- Fiscalitate
„Mulți din românii care reușesc să economisească bani de-a lungul anilor s-au gândit cel puțin o dată să-și deschidă o cafenea, un bar sau un restaurant. În realitate, businessurile din HoReCa vin la pachet cu o serie de provocări specifice, greu de identificat din exterior. Aici intervine rolul nostru. Îi expunem pe antreprenorii aflați la început de drum la workshopuri și întâlniri de mentorat susținute de peste 60 de antreprenori și specialiști de top din HoReCa”, a explicat Robert Agarici, Project Manager F&B Business Accelerator.