Din fericire, problemele de legalitate și moralitate s-au mai diluat în România, iar Simona Simionescu Dinu – deținător de licențe și organizator de concursuri de frumusețe și Isabela Francesca Danef – model, vlogger și antreprenor, reprezintă doar două exemple în acest sens, două ambasadoare nu doar ale frumuseții, ci și ale bunului simț sau, mai simplu spus, ale feminității.

 Fără bune maniere, frumusețea nu reprezintă nimic

Simona Simionescu deține mai multe licențe ale acestor concursuri, printre care se numără: Miss Super Globe, Miss Summer World, Miss Adriatica, Miss Friendship și Miss Freedom. În opinia organizatorului de concursuri, aceste competiții de frumusețe pe care le are în portofoliu reprezintă o oportunitate atât pentru participante, cât și o sursă de inspirație pentru reprezentantele sexului frumos din tânăra generație: „Poate fi un etalon pentru celelalte colege de generație, pentru că în acest moment, România are o criză de valori, chiar și în această direcție. În acest caz, este o datorie și chiar o misiune să faci asta, dacă ești o femeie frumoasă, asumată și centrată, în sensul că poți inspira cu integritate pe ceilalți. Desigur, acest lucru nu trebuie luat singular, el trebuie gândit întrun context mai larg, frumusețea, ca și concept. Dacă te poziționezi ca Miss doar pentru că arăți bine, nu am ajuns la esența demersului nostru. Fetele respective trebuie să fie mai mult decât o carcasă. Tocmai prin asta venim noi și schimbăm un pic paradigma”, e de părere organizatoarea concursurilor de Miss.

Se menține standardul 90-60-90

 În cadrul competițiilor de frumusețe organizate de Simona Simionescu, nu doar parametrii fizici contează: „Se pleacă de la standardele 90-60-90, peste 1.70 înălțime, dar acestea nu sunt singurele criterii. Nu e vorba doar despre asta, ci despre faptul că acea fată trebuie să fie mai mult decât atât, adică să fi parcurs un proces de evoluție, să aibă o educație frumoasă, să fie preocupată mai mult decât de imagine și să o simțim că este într-un proces de acumulare, că-și dorește să devină o femeie-model, să aibă conținut, carieră, un proiect de viață. Întotdeauna discutăm cu ele și aceste aspecte. Dacă sunt concentrate doar pe imagine, deja pică testul. Punem foarte mult accentul pe educație și drept dovadă, oferim inclusiv premii care constau în cărți”, a dezvăluit Simona Simionescu.

Echipa de selecție taie în carne vie

Pentru evaluarea concurentelor, procedurile sunt foarte stricte: „În urma procesului de casting, da, există un filtru preliminar: dacă dă bine în fotografie, dacă are acele măsuri pe care le comunică etc. Apoi ne dăm seama de caracterul ei din interacțiuni, avem mai multe întâlniri. Ne dăm seama și de seriozitate, și de determinare, de foarte multe lucruri. Până când le propunem (n.r. – pentru un concurs), avem deja un istoric cu ele și atunci ne dăm seama care ar fi cea mai potrivită să reprezinte o licență sau alta, dar desigur, asta în cadrul selecției naționale în care le strângem. Juriul are cuvântul final”, a punctat Simona Simionescu.

Așa cum standardele pentru concurente sunt destul de ridicate, același lucru se poate spune și despre echipa de selecție: „Echipa este formată doar din specialiști: oameni de media, oameni cu experiență în modelling. De exemplu, președintele juriului este Andy Antemia, care este fost organizator de showuri de modă încă din perioada anilor ’90 și care și în prezent este model internațional. De asemenea, s-au alăturat inclusiv specialiști în dezvoltare personală, pentru că focusul nostru se pune foarte mult pe nivelul spiritual și dezvoltarea intrinsecă a fetelor. Invitații speciali sunt elite. Ne-a făcut onoarea și s-a alăturat nouă domnul profesor Dumitru Dulcan, oameni frumoși care vin alături de proiectul nostru, «România Frumoasă», tocmai pentru că aducem acest element de inedit și această curățenie morală și sănătoasă pentru țară”, a declarat Simona Simionescu.

Concursurile de frumusețe nu înseamnă prostituție!

Antreprenoarea subliniază faptul că proiectele din portofoliu său se concentrază pe valori solide, în contrast cu evenimentele nefericite din zona de beauty din ultimii ani: „Ceea ce facem noi, facem diferit, cu onoare și demnitate. Proprietarii internaționali au văzut dedicarea și viziunea mea nouă și așa am fost ofertată să fiu manager pentru mai multe licențe. Punem mult accent pe esență, căutăm oameni care sunt sinergici, care să fie alături de noi. La fel și fetele, trebuie să se potrivească, să aibă un set de valori similare și dezirabile. La noi chiar nu există interese ascunse, meschine. Noi nu profităm de naivitatea fetelor, nu le ducem într-o zonă de facil, așa cum prea des s-a întâmplat în ultimul timp, cu aceste concursuri la care au existat sponsori poate mult mai mari decât avem noi la momentul acesta, dar care erau ghidați de alte interese”.

Pentru dezvoltarea proiectelor, Simona Simionescu și-a stabilit obiective clare și curajoase. Intenționează să mărească „aria de selecție” și să conlucreze inclusiv cu Guvernul României: „Scopul nostru este să creștem organic, să avem mai mulți colaboratori și în țară, pentru că doar așa putem ajunge în toate orașele și putem recruta cu adevărat cele mai bune fete, modelul de frumusețe pe care noi îl propunem, care este un mix „body-mindspirit”. Informația pe care noi o difuzăm e clar că ajunge mai mult în București și atunci e mai greu cu provincia, unde există frumusețe, material uman de calitate. De asemenea, ne gândim să luăm legătura cu diverse agenții de modele, să creștem această comunitate, „România frumoasă”, să atragem sponsori luxury, de calitate, și care să-și dorească sau să se alăture valorilor noastre, frumusețea. Practic, să promoveze România. În pasul următor ne dorim să avem sprijinul organismelor de stat, guvernamentale. Concursul de Miss este un instrument de promovare extraordinar a brandului de țară. Asta e o chestiune în plan vizionar pe care doresc să o fac. Mai mult, ofertele de la proprietarii internaționali vor curge. E foarte posibil să primesc și licența Miss Universe, care este o provocare foarte mare, ce ne obligă să continuăm ceea ce am început”.

Reprezentanta Summer World: „Contează foarte mult inteligența, de aceea există probe de talent”

Ca model, Isabela Francesca are în CV mai multe premii și concursuri importante. A câștigat Miss Summer World 2019 – selecția națională, iar la concursul internațional din Albania a câștigat premiile „Miss Beauty Face” și „Miss Talent Show”; la Miss Universe 2017 a luat „1st Runner Up” și de asemenea, a câștigat Miss Fotogenic, Miss Eforie Nord și Miss Universitas. În opinia sa, poți atinge succesul în acest domeniu și fără a face compromisuri, în contextul în care concursurile de „Miss” au căpătat în ultima vreme o reputație nu tocmai bună: „Pe lângă atitudinea de pe scenă, contează comportamentul nostru de zi cu zi, să fim punctuale, responsabile, să respectăm regulile, să avem o anumită prestanță. De asemenea, contează eleganța și naturalețea, atât din punct de vedere fizic, cât și din punct de vedere al atitudinii față de ceilalți și de noi înșine. Contează foarte mult inteligența, de asta există probele de talent și de interviu cu juriul, pentru a-și da seama cum ne exprimăm, cum vorbim, ceea ce avem în minte, dar și cum exprimăm acest lucru în fața celorlalți. Așa cum am mai spus, contează prestanța. Atât din punct de vedere fizic, cât și al vorbelor. E un tot unitar”, e de părere Isabela Danef.

O carieră pe perioadă scurtă

Cariera de model de podium nu ține foarte mult, spune Isabela: „În mare parte, până la 27-28 de ani consider că este vârsta maximă, pentru că apoi intervin familia și alte lucruri care nu ne permit să ne mai ocupăm în totalitate de acest job, de model sau de Miss”.

Acolo unde există competiție, automat vorbim și despre orgolii și mici invidii, însă Isabela are propria strategie: „În primul rând, pentru mine nu există concurență. Consider că cel mai bun va câștiga, dau tot ceea ce e mai bun pentru mine, încerc să mă autodepășesc și nu încerc să fiu cea mai bună pentru alții sau să fiu într-un război cu celelalte fete. E o concurență cu mine însămi. Am auzit tot felul de răutăți în astfel de concursuri, dar eu încerc să fiu OK cu restul fetelor. Dacă este una mai bună decât mine, înseamnă că nu am reușit să dau tot ce e mai bun din mine, dar voi da data viitoare de două ori mai mult”, a dezvăluit Isabela Danef.

Admirați-le, dar nu le judecați doar după aparențe, spun concurentele

În România, încă e destul de prezentă prejudecata cu privire la femeile frumoase: „dacă arată bine, automat au capacități intelectuale reduse sau au moravuri ușoare”. Acest lucru este cel mai pregnant în concursurile de frumusețe, unde concurentele, de cele mai multe ori sunt tratate ca niște „bucăți de carne”: „În România sau în viața de zi cu zi, să spunem că din punctul meu de vedere, este 50/50 această prejudecată. De-a lungul timpului s-a mai demonstrat că nu este chiar așa și că nu trebuie să judecăm după aparențe. Eu oricum lupt zilnic să demonstrez contrariul și să arăt că dacă ești frumoasă, nu înseamnă că nu poți să te descurci. Mi-am înființat și firma și încerc să fiu cât de mult posibil independentă, pentru a elimina aceste prejudecăți. La concursurile de Miss, în general, fetele sunt văzute ca niște bucăți de carne, pe care arunci niște haine, apoi le pui să defileze și asta a fost tot. La fel, de câte ori am fost în concursuri, am încercat să arăt contrariul, să demonstrez că nu e doar atât”, a dezvăluit Isabela Danef.

Am auzit avansuri de genul «dacă nu faci, nu câștigi!»”

În cadrul concursurilor de Miss, nu de puține ori prejudecățile vin la pachet cu propunerile indecente, de care inclusiv Isabela s-a lovit de-a lungul timpului: „Adevărul este că am avut astfel de probleme, dar pur și simplu nu le-am dat atenție și nu am mai continuat. Am încercat să lucrez numai cu oameni OK, serioși (…) În cazul meu, nu au fost propuneri pe față. Dar am auzit de la alte fete cărora li s-a propus «dacă nu faci… nu câștigi»”.

În timp ce pentru unele tinere domnișoare propunerile indecente pot fi o afacere rentabilă, pentru altele, o astfel de experiență poate fi un șoc, avertizează Isabela: „Da, da. Când am întâlnit sau am auzit chestii de genul, am spus că renunț, că nu mai continui. De asta am decis ca modellingul să nu fie singura mea opțiune, singurul lucru pe care-l fac”.

Pentru Isabela, modellingul este doar un hobby și astfel, și-a stabilit obiective de carieră mărețe: „Eu știu exact ce vreau. Vreau să continui cu businessul și să-mi dezvolt și alte afaceri. Asta am zis de la 19 ani, mi-am propus ca până la 25 de ani să am propria afacere. Și uite că am reușit, la 20 de ani am devenit antreprenor. Apoi, mi-am setat alte obiective, pe care le voi atinge. Mi-am făcut o afacere, acum o vreau pe următoarea. Legat de vlogging, mi-aș dori să continui. Este o pasiune, dar dezvolt chestia asta și ca o afacere, monetizând și încercând să ajung cât mai sus. Modellingul îl voi lăsa ca un hobby. Vreau să ating succesul și din acest motiv îmi stabilesc obiective cât mai înalte”.

 

Te-ar putea interesa și: