Nu este o glumă, ci un restaurant adevărat din Tokyo, capitala Japoniei, în care, spun clienții, toate preparatele sunt delicioase. Doar că niciodată ospătarul nu servește pe masă produsele care i-au fost comandate. Este un concept interesant în spatele căruia se ascunde o realitate dură.
Restaurant of Mistaken Orders (Restaurantul comenzilor greșite) este un concept pus la punct de un investitor japonez și colaboratorii săi. Localul este elegant și foarte la modă în Tokyo. Toate preparatele din meniu sunt delicioase spun cei care i-au trecut pragul. Doar că are un anumit specific, așa cum îi spune și numele. Aici te poți aștepta foarte rar ca ospătarul să-ți pună pe masă comanda pe care ai cerut-o.
Restaurant of Mistaken Orders și campania din spate
Orice local japonez este cunoscut pentru rigoarea cu care tratează comenzile clienților. Foarte rar se petrec greșeli, iar atunci, patronii fac tot ce pot pentru ca oaspeții să plece mulțumiți. Lucrurile stau ceva mai diferit în Restaurant of Mistaken Orders. Rigoarea pe care clienții o întâlnesc în alte astfel de locuri, nu contează aici.
Dar nu pentru că patronii ar fi delăsători sau dezinteresați de opiniile clienților. Este vorba despre politica acestui restaurant. Rareori se întâmplă ca un client să primească ceea ce a comandat.
„S-ar putea să credeți că este o nebunie. Un restaurant în care nu ți se poate servi nici măcar o comandă corectă. Toți ospătarii noștri suferă de demență și pot sau nu să pregătească o comandă corectă”, se arată pe pagina de prezentare a localului.
Avertismentul serios din spatele unui local la modă
Acest restaurant este un loc elegant și la modă, astfel că nu trebuie să vă faceți griji că veți fi tratați rău, cu condiția să vă bucurați de comanda greșită primită.
Conceptul din spatele localului reflectă o realitate dură a societății japoneze din secolul XXI. Japonia are o populație îmbătrânită, în care numărul celor care suferă de Alzheimer este în creștere. Autoritățile din multe orașe își regândesc serviciile în funcție de numărul tot mai mare de cetățeni cu demență.
Dar demența în sine rămâne, în mare măsură neînțeleasă pentru mulți oameni, spune Shiro Oguni cel care a deschis Restaurant of Mistaken Orders.
„Oamenii cred că nu poți face nimic, iar această afecțiune duce adesea la izolarea de societate. Vrem să schimbăm societatea ca să-i accepte mai ușor pe acești oameni. Astfel, cu sau fără demență vom putea trăi împreună în armonie”, a povestit investitorul.
Restaurant of Mistaken Orders și comenzile greșite
Localul a fost conceput pentru a crește gradul de conștientizare a publicului cu privire la demență într-o țară în care una din cinci persoane în vârstă vor suferi de această boală până în 2025.
Încă de la deschiderea localului, personalul a preluat greșit 37% dintre comenzi. Cu toate acestea, 99% dintre clienți s-au „declarat fericiți” de felul în care au fost tratați și de preparatele pe care le-au servit. Iar acest lucru ar putea ajuta cu adevărat la înțelegerea mai bună a pacienților cu demență.