Războiul din Ucraina, un subiect tot mai slab abordat în spațiul online românesc din ultimele luni

Război în Ucraina. Sursa foto: Facebook/ Volodimir Zelenski

România. Dacă în primele luni ale anului 2022 războiul din Ucraina domina spațiul online și discuțiile publice, în ultimele luni s-a remarcat o scădere semnificativă a interesului pentru acest subiect în mediul digital.

O analiză efectuată cu ajutorul software-ului de inteligență media NewsVibe indică faptul că, în ultimele trei luni, au fost mai multe subiecte de interes care au captat atenția mediatică și au generat un număr considerabil de mențiuni online, cum ar fi alegerile și turneul EURO 2024.

În acest context, războiul din Ucraina nu mai este la fel de proeminent în discuțiile online.

Războiul din Ucraina, o temă tot mai puțin abordată

În cazul evenimentelor sportive, s-au înregistrat un număr mare de mențiuni concentrate într-o perioadă scurtă de timp.

Cel mai relevant eveniment legat de Ucraina în această perioadă a fost meciul de fotbal de la EURO 2024, în care echipa ucraineană a jucat împotriva României, generând cele mai multe mențiuni și având cel mai mare impact în acel interval.

În ultimele trei luni, cele mai importante surse de informație care au dedicat cel mai mult spațiu subiectului Ucraina sunt site-urile de știri.

De asemenea, paginile de Facebook incluse în acest top sunt în general legate de site-uri de știri.

Ucraina. Sursa foto: Informat

Totuși, se observă prezența notabilă în clasament a paginii de Facebook Defense România, care se axează în mod special pe aspecte legate de securitate și apărare.

Cele mai utilizate cuvinte legate de război

Cuvintele „România”, „NATO”, „rus”, „președinte”, „Zelenski”, „SUA” și „Vladimir Putin” sunt cele mai frecvent întâlnite în postările și articolele legate de Ucraina.

Aceasta sugerează că, în afară de evenimentul deosebit al meciului de fotbal de la EURO 2024, principalele surse online se concentrează în principal pe aspectele legate de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei.

Emoji-urile cele mai frecvent folosite subliniază un interes deosebit pentru meciul România-Ucraina de la Euro 2024.

Acest aspect este evidențiat și de utilizarea hashtag-urilor, unde se remarcă o prezență semnificativă a celor legate de războiul din Ucraina.

Aceasta sugerează că discuțiile online sunt predominant axate pe conflictul în curs.

Războiul din Ucraina nu mai domină la fel de mult spațiul public

În afară de Constanța, interesul față de Ucraina a fost predominant manifestat de surse relevante din județele de graniță din Nord, Est și Vest, inclusiv Iași, Maramureș, Suceava și Timiș.

Război în Ucraina. Sursa foto: Facebook/Volodimir Zelenski

Chiar dacă subiectul Ucrainei nu mai este predominant în spațiul online recent și agenda principalelor surse web s-a diversificat, interesul acordat de acestea și de public vecinilor noștri rămâne încă ridicat.

Impactul războiului din Ucraina continuă să fie resimțit semnificativ în relatările din cele mai influente surse online, potrivit Informat.