„RĂZBOIUL RATINGURILOR”. Cum s-a TRANȘAT lupta posturilor TV? Românii au decis CÂȘTIGĂTORUL
- Codrin Dobrescu
- 11 mai 2018, 12:16
Audiențele celor mai urmărite talk-show-uri din România au scăzut semnificativ în luna aprilie, față de martie. O singură emisiune reușește performanța de a atinge un punct de rating.
Audiențele dezbaterilor de pe micul ecran se diminuează semnificativ, mai ales pe segmentul de vârstă 18-49 de ani. Numărul spectatorilor TV, și așa mic pe acest tip de emisiuni, a scăzut evident în luna aprilie. Ratingul de 1 a fost atins doar de emisiunea „Adevăruri Ascunse” de la Antena 3, care a ajuns la 50.000 de telespectatori din grupul țintă comercial, conform Pagina de media.
În topul național al celor mai urmărite 10 emisiuni, posturile Antena 3 și România TV reușesc să adune între 300.000 și 600.000 de telespectatori, dar pe targetul comercial nu ating pragul de 50.000.
Dacă emisiunea „Sinteza Zilei” de pe Antena 3 este urmărită, la nivel național de 362.000 de telespectatori, în luna aprilie, doar 30.000 sunt din categoria 18-49 urban, notează sursa citată.
La nivelul publicului național, „România în 60 de minute” ocupă primul loc, cu o medie de 585.000 de telespectatori, în scădere cu aproximativ 80.000 față de luna precedentă.
Pe locurile 2 și 3 se găsesc două emisiuni de pe Antena 3, „Sinteza Zilei”, prezentată de Mihai Gâdea, și, respectiv, „Subiectiv” cu Răzvan Dumitrescu și „Adevăruri ascunse” cu Dana Chera.
Extinzând topul la primele 20 de emisiuni, TVR 1 și TVR2 intră în clasament, cu 3 emisiuni, „Profesioniștii”, „România9” și „Credo”.
Pe de altă parte, emisiunea „Jocuri de putere” cu Rareș Bogdan, de pe Realitatea TV ratează topul de 20, deși este cea mai urmărită emisiune de pe post, cu 116.000 de telespectatori în luna aprilie. Pe Digi 24, „Jurnal de politician” cu Cosmin Prelipceanu are chiar mai puțin, cu 72.000 de spectatori la nivel național, în timp ce emisiunea de dezbatere „Dosar de politician” de la B1 se apropie de 100.000.