„Rabla” prin bancă, mai ieftină decât prin leasing

„Rabla” prin bancă, mai ieftină decât prin leasing

Achiziţia unei maşini noi prin programul guvernamental este mai avantajoasă prin credit auto decât prin leasing dacă clientul nu dispune de suma necesară să o ia „cu banii jos”.

Cei care doresc să îşi cumpere un autoturism prin programul „Rabla” vor plăti mai puţin dacă aleg un credit auto decât dacă achiziţionează maşina în leasing. Diferenţa la rata lunară între cele două tipuri de finanţări nu este mare, dar la finalul celor 5 ani de îndatorare, cât am luat în calcul, se adună câteva sute de euro economisiţi. Calculul nu include toate comisioanele instituţiilor financiare.

Să luăm cazul unui autoturism Dacia Sandero Prestige, care costă 9.850 de euro, TVA inclus. Dacă dispuneţi de trei bo nuri valorice - cât se poate folosi maxim la achiziţia unei maşini noi -, în valoare cumulată de 2.750 de euro, dar şi de un avans de 2.000 de euro, atunci mai aveţi nevoie de un împrumut de 5.100 de euro. La un credit pe cinci ani, cea mai mică rată ar fi de 102 euro, la ATE Bank, cu dobânda variabilă şi DAE de 8,89%, potrivit calculelor conso.ro.

La finele perioadei, suma totală plătită va fi de 6.250 de euro. În cazul opţiunii pentru leasing, rata lunară ar fi de 103,4 euro, cu TVA inclus, la EFG Leasing, iar suma totală de rambursat va fi de 6.400 de euro, la o DAE de 10,15%. De menţionat este că, la această sumă, valoarea reziduală a maşinii este 0%, fiind inclusă în ratele lunare.

Un model Ford Ka Digital, de 13.268 de euro cu TVA inclus, cu 3 uşi, motor de 1.2 şi cu 69 CP, va costa, dacă scădem cele trei tichete „Rabla”, 10.518 euro. La un avans de 2.000 de euro şi un credit pe cinci ani necesar de 8.518 euro, prima rată pleacă de la 170 de euro, iar suma totală ce va fi rambursată ajunge la cel puţin 10.440 de euro. La leasing, rata lunară poate fi de 174,7 euro, caz în care suma totală de rambursat este de 10.817 euro.

Acestea sunt doar două exemple, iar metodologia de calcul aparţine conso.ro, care poate diferi de cea folosită de instituţiile financiare. În plus, mulţi producători au parteneriate cu anumite firme de leasing pentru unele modele comercializate.

Tichete nevalorificate: 50%

De la începutul programului de înnoire a parcului auto, în februarie, s-au casat 53.486 de autovehicule, potrivit datelor primite de la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Din tot atâtea tichete valorice, AFM a autentificat 27.809 vouchere primite de dealerii auto de la clienţi. Aceasta înseamnă că circa jumătate din ele încă sunt disponibile pe piaţa neagră, unde se vând şi la 35% din valoare sau aşteaptă să fie valorificate.

Numărul de maşini vândute prin program se ridică la 9.421 de unităţi, ceea ce înseamnă, la un calcul simplu, că s-au folosit 2,95 tichete în medie pentru achiziţia unui autoturism nou. Până acum au fost distribuite REMAT-urilor 72.250 de vouchere, din cele 110.000 programate.

COMPARAŢIE

Cât costă o maşină (euro/lună), cu avans cash de 2.000 euro şi 3 tichete „Rabla”

Ne puteți urmări și pe Google News