„Puntea Suspinelor” de pe Podul Prieteniei. Evitați această rută!

„Puntea Suspinelor” de pe Podul Prieteniei. Evitați această rută!

În ciuda faptului că ne aflăm în sezon estival, iar românii pleacă în masă în Bulgaria, podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a intrat în reabilitare

Circulaţia rutieră pe podul de la Giurgiu- Ruse se desfăşoară în prezent cu restricţii din cauza unor lucrări de reabilitare. Acestea sunt primele reparații majore ale construcției în cei 61 de ani de la darea în folosință, iar Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a demarat reabilitarea taman la începutul sezonului estival! Punctul de frontieră de la Giurgiu –Ruse, care se face peste Podul Prieteniei, este principala rută (rutieră) pentru românii care aleg să-și petreacă vacanța la mare în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Aşa se face că în aceste zile, pe teritoriul bulgăresc, chiar înainte de vamă, se formează o coadă imensă ce se întinde pe aproximativ doi kilometri, iar timpul de trecere peste pod poate depăşi lejer două ore din cauza restricţiilor. Așa s-a întâmplat luni seară, când sute de români au fost nevoiți să suporte acest calvar, mulți dintre ei venind oricum de la sute de kilometri distanță, din vacanță.

FOTO: Coada de la graniţă începea luni seară cu doi kilometri înainte de punctul de frontieră, la intrarea în România, din cauza lucrărilor de pe pod 

Reprezentanții CNADNR precizează că, odată cu demararea lucrărilor de reabilitare, se circulă pe o singură bandă. Pentru evitarea unor blocaje în trafic, CNADNR le recomandă conducătorilor auto ca, pentru trecerea în Bulgaria, să folosească și punctele alternative de trecere a frontierei: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călărași (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier) și Vama Veche (rutier).

Calvarul se întinde și în 2016

Conform CNADNR, contractul de reabilitare a podului a fost atribuit în luna octombrie 2014 asocierii firmelor Collini Lavori S.p.A. şi Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Contractul are o perioadă de 16 luni, investiţia fiind finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională. Din cele 16 luni, două luni reprezintă perioada de proiectare, care s-a încheiat la sfârșitul lunii ianuarie 2015. Lucrările de reabilitare urmează să fie finalizate în primul trimestru al anului 2016.