Evenimentul Zilei > Politica > Cadoul de Crăciun al PSD pentru UDMR: Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiar
Cadoul de Crăciun al PSD pentru UDMR: Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiar

Cadoul de Crăciun al PSD pentru UDMR: Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiar

Necesitatea noii instituţii, care a fost una dintre cele trei priorităţi ale Ministerului Educaţiei Naţionale în anul centenar, ar fi rezultat după „consultări efectuate cu reprezentanţii UDMR din Parlamentul României”.

După ce în urmă cu un an, având nevoie de voturile Parlamentarilor UDMR, coaliţia PSD-ALDE vota în parlament proiectul Uniunii Maghiarilor de înfiinţare a unui liceu teologic cu predare exclusiv în limba maghiară la Târgu Mureş, acum îi face cadou, la Oradea, Centrul pentru Formarea Continuă. De altfel, potrivit surselor Evenimentului zilei din minister, zorul de a înfiinţa Centrul vine din nevoia UDMR de a mai acorda nişte sinecuri oamenilor săi înainte de Crăciun.

Una dintre cele trei priorităţi ale Ministerului Educaţiei Naţionale pe 2018, anul în care s-au împlinit 100 de ani de la realizarea României Mari, este înfiinţarea Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, după cum scrie negru pe alb în Nota de Fundamentare a unei Hotărâri de Guvern, pusă în consultare publică pe site-ul MEN. Iniţiatorii susţin că înfiinţarea Centrului se impune pentru că în România este necesară funcţionarea unei instituţii care să asigure formarea continuă a personalului didactic care predă la formaţiunile de studiu în limba maghiară, dar şi ca rezultat al solicitării minorităţii maghiare, prin reprezentanţii ei din Parlamentul României.

 

Încă nu există, dar are sediu

Centrul, care va funcţiona la Oradea, pe strada Clujului la numărul 106, într-un imobil deţinut în baza unui contract de comodat, „va promova inovaţia şi reforma în educaţie şi va asigura cadrul pentru dezvoltarea profesională, în corelaţie cu standardele profesionale”. Interesat este că noul aşezământ va coopera, pe lângă instituţii de învăţământ, academice şi culturale, şi cu persoane fizice din ţară şi străinătate, cum ar fi autorităţile de la Budapesta.

La rubrica „Informaţii privind procesul de consultare cu organizaţii neguvernamentale, institute de cercetare şi alte organisme” din Nota de Fundamentare, stă scris doar atât: „Consultări efectuate cu reprezentanţii UDMR din Parlamentul României”, fără să ni se spună dacă Uniunea Maghiarilor a devenit între timp, cumva, şi institut de cercetare.

Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale centrului se va asigura din venituri proprii, ceea ce ne face să ne gândim din nou la autorităţile de la Budapesta, din subvenţii acordate de la bugetul de stat prin MEN şi din fonduri provenite din programe şi cooperări internaţionale, unde iar s-ar putea să fie vorba de instituţii din Ungaria, mai ales că Centrul poate primi donaţii şi sponsorizări. La o adică, ministerul poate decide şi înfiinţarea de filiale ale Centrului, care va fi condus de un Consiliu Director format din cinci membri. Centrul va dispune de un aparat administrativ propriu, organizat într-un birou şi trei compartimente.

 

Celula UDMR din MEN

Cei interesaţi să facă propuneri şi observaţii la proiectul de hotărâre sunt îndrumaţi s-o contacteze pe Gyenge Edit la adresa de mail [email protected], care este consilier al secretarului de stat Kovacs Iren Erzsebet, coordonatorul depar tamentului Învăţământ în limbile minorităţilor. Acest departament din Ministerul Educaţiei Naţionale are în conducere doar membrii UDMR, niciun alt minoritar neavând drept de decizie. Director de cabinet al secretarului de stat este Borsos Karoly Laszlo, iar celălalt consilier – Kovacs Zoltan Zsolt. Kovacs Iren Erzsebet este şi vicepreşedinte al organizaţiei de femei a UDMR. De altfel, potrivit surselor Evenimentului zilei din minister, zorul de a înfiinţa Centrul vine de nevoia UDMR de a mai acorda nişte sinecuri oamenilor săi.

Astea da priorităţi

Ministerul Educaţiei a introdus în Planul Anual de Lucru al Guvernului pentru 2018 un număr de 21 de proiecte de acte normative cu incidenţă în domeniile pe care le coordonează, trei dintre acestea fiind priorităţi, iar una este chiar înfiinţarea Centrului. Iată priorităţile MEN: Hotărârea de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2017 privind aprobarea Programului – pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat; Hotărârea de Guvern de modificare și completare a HG 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor servicii de educație timpurie ante preșcolară; Hotărârea de Guvern privind înființarea Centrului pentru Formare Continuă în Limbile Minorităților Naționale. Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG) face parte din Strategia privind mai buna reglementare 2014-2020, elaborată de Secretariatul General al Guvernului în vederea derulării procesului de planificare strategică.

 

Strategia Națională de Educație Parentală, o altă „fentă” a MEN din 2018

Deşi nu se găseşte între cele 21 de proiecte pe care MEN îşi propusese în ianuarie să le promoveze până la sfârşitul anului, Strategia Naţională pentru Educaţie Parentală a fost împinsă în faţă în luna iunie şi retrasă numai după ce Evenimentul zilei şi zeci de organizaţii neguvernamentale au atras atenţia asupra toxicităţii ei. Mihai Gheorghiu, președintele Comitetului de Inițiativă al Coaliției pentru Familie, spunea atunci că proiectul „Strategiei Naționale de Educație Parentală” era „documentul cel mai toxic emis de statul român după 1945”, care dovedea că statul român s-a hotărât să acționeze decisiv împotriva tuturor creștinilor din România.

„Statul român s-a hotărât să acționeze decisiv împotriva tuturor creștinilor din România. Prin reeducarea părinților, prin deconstrucția modelelor și valorilor împărtășite de milioane de creștini români. Prin alocarea a 70 de milioane de euro anual pentru eliminarea anticonstituțională a unui model de viață și de perpetuare a vieții. Părinții trebuie să se supună ei înșiși comandamentelor noii ideologii de gen și corectitudinii politice care creează premisele dictaturii idelogice și politice a unor minorități radicale fundamentaliste și anticreștine. Strategia MEN este documentul cel mai toxic emis de statul român după 1945. Ne întoarcem în bolșevismul totalitar și anticreștin al revoluției permanente și al ideologiei formării omului nou. Un proiect profund antidemocratic, anticonstituțional, lipsit de orice aderență la realitatea societății românești, un proiect care ne amenință profund libertatea de conștiință, care atacă dur ordinea constituțională”, afirma Mihai Gheorghiu.

 

Liceu înfiinţat prin Ordinul ministrului pesedist

Liceul Teologic Romano-Catolic „II. Rakoczi Ferenc” a fost înfiinţat în luna august, în baza unui Ordin al ministrului Educaţiei Naţionale. Prin acel Ordin al ministrului Valentin Popa, a fost acordată autorizaţia de funcţionare provizorie Liceului Teologic Romano-Catolic „II. Rakoczi Ferenc”, în care se menţionează 26 de formaţiuni de studiu, cu câte 28 de copii, mai scrie agenția.

Director al liceului a fost numit Zsolt-Jozsef Tamasi, fostul director al vechiului Liceu Teologic Romano-Catolic, desfiinţat prin instanţă. Vechiul Liceu Teologic Romano-Catolic a dispărut în urma sentinţei definitive a Curţii de Apel Târgu Mureş din 6 februarie 2018, care anula Decizia nr. 1385/31.08.2015 emisă de ISJ Mureş de înfiinţare a Liceului Teologic Romano-Catolic din Târgu Mureş prin divizarea parţială a Liceului Teoretic Bolyai Frakas şi a Colegiului Naţional Unirea.

În noiembrie 2016, Direcţia Naţională Anticorupţie a început urmărirea penală împotriva fostului şef al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Mureş, Ştefan Someşan, şi a fostului director al Liceului Târgu Mureş, Zsolt-Jozsef Tamasi, procurorii susţinând că înființarea liceului s-a făcut cu încălcarea legii educației. Cei doi au fost trimişi în judecată, iar dosarul a fost reîntors apoi la DNA. La începerea anului şcolar 2017- 2018, în baza suspendării deciziei de înfiinţare a Liceului, elevii înscrişi la această unitate au fost arondaţi Liceului Teoretic „Bolyai Farkas” din Târgu Mureş. În luna martie a acestui an, Curtea Constituţională a României a admis sesizarea PNL şi PMP, proiectul de lege adoptat de Parlament privind înfiinţarea Liceului Teologic Romano-Catolic de la Târgu Mureş fiind declarat neconstituţional. Pe 9 august, acest liceu a fost înfiinţat prin ordin de ministru.

 

Publicat in categoriile: Politica
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: