Protest la Tarom. Compania a început procedura de despăgubire a pasagerilor

Protest la Tarom. Compania a început procedura de despăgubire a pasagerilor Pasageri. Sursa foto: Dreamstime.com

București. Tarom a inițiat procedurile pentru acordarea despăgubirilor pentru pasagerii afectați de protestul piloților, Potrivit informațiilor oficiale sunt în jur de 2.000 de persoane care au dreptul la compensații.

 

Purtătorul de cuvânt al companiei, Alexandru Anghel, a declarat că activitatea companiei reintră în normal. El a precizat că s-a ajuns la o înțelegere cu piloții care au refuzat să zboare declarându-se inapți.

Tarom începe procedura de despăgubire

Oficialul companiei a estimat că sunt în jur de 2,000 de pasageri care au dreptul al compensații și despăgubiri conform legii. Angajații Tarom au inițiat deja procedurile, dar aceste vor dura câteva zile. Alexandru Anghel a spus că luni, în contextul protestului piloților, parte dintre pasageri au fost redirecționați pe alte curse.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Circa 25 de zboruri au fost anulate, peste 2.000 de pasageri au fost afectați. E vorba de curse pe varianta dus-întors. În măsura disponibilităților o parte din pasageri au fost acomodați, însă a fost o limită. Pentru alții se recurge fie la vouchere, fie la decontarea acestor costuri. Nu e o procedură imediată, e un volum mare de pasageri”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Totodată, a precizat, lucrătorii companiei au început să ia legătura cu călătorii prejudiciați pentru a le acorda despăgubiri, conform reglementărilor internaționale. Astfel, aceștia vor fi despăgubiți cu diferite sume de bani. Se estimează că valoarea totală a despăgubirilor va ajunge undeva la 2,4 milioane de euro.

„Sunt drepturile lor și vor fi îndeplinite, pentru că așa e corect și cinstit. Procedura durează câteva zile. Pasagerii sunt contactați de personalul Tarom, li se iau datele și documentele necesare pentru rambursare, dar va dura până ajungem la toții”, a declarat oficialul Tarom.

pasageri

Pasageri aeroport Sursa foto, Captura video

Piloții primesc o majorare salarială

Compania Tarom a decis să ofere o majorare salarială piloților. Potrivit unor surse, este vorba despre o majorare salarială de 1.500 de euro acordată în etape. De asemenea, s-a ajuns la un acord cu privire la mărirea dirunei externe la 240 de euro pentru un pilot comandant și la 200 de euro pentru copilot.

„În urma negocierilor, consiliul de administrație a anunțat că vor fi realizate aceste majorări cu etapele de rigoare, o parte în toamnă, o parte la începutul anului viitor”, a mai declarat Alexandru Anghel.

Piloții companiei au protestat din cauza condițiilor de muncă și a conducerii defectuase a instituției. Un număr de 29 de piloți au transmis notificări în care s-au declarat inapți de zbor. Din acest motiv, mai multe curse aeriene au fost anulate sau suspendate. Un număr mare de pasageri au rămas blocați în aeroportul Otopeni neavând alte opțiuni de călătorie.

avion Tarom

Avion. Sursă foto: facebook.com/BoardingPass.ro

Criza piloților la Tarom

Criza de la compania aviatică a fost declanșată în noaptea de luni spre marți. Inițial, trei piloți și copiloți s-au declarat „inapți de zbor” și au refuzat să zboare spre destinațiile Amman, Cairo și Beirut. A doua zi, numărul celor care au refuzat să zboare a crescut la 29. Toți sunt membri ai Sindicatului Piloților de Linie Tarom. Organizația a recurs la protest după ce a încercat, zadarnic, pe 3 iulie, o renegociere a pachetului salarial cu administrația.

„În loc să se rezolve problemele semnalate, s-a recurs la amânări şi ameninţări cu înlocuirea personalului cu echipaje de la companii concurente. Această lipsă de acţiune a culminat cu o pierdere financiară semnificativă pentru Tarom. În doar câteva ore de protest, compania a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, sumă care ar fi fost suficientă pentru a acoperi majorările salariale pe un an întreg.

Facem un apel urgent către conducerea Tarom şi autorităţile competente să ia măsuri imediate şi concrete pentru remedierea problemelor semnalate. Este esenţial să se asigure condiţii de muncă corespunzătoare, să se respecte legislaţia privind siguranţa şi să se ofere beneficii conforme cu standardele industriei, pentru a menţine siguranţa şi profesionalismul operaţiunilor noastre”, au anunțat sindicaliștii