O campanie derulată pe rețelele de socializare împotriva angajatorilor japonezi care le forțează pe angajate să poarte tocuri înalte la locul de muncă a atras sprijinul a zeci de mii de oameni.
Yumi Ishikawa, actriță și model în vârstă de 32 de ani, a declanșat mișcarea de protest după ce a postat pe Twitter un mesaj despre durerile pe care le are la călcâi în fiecare zi din cauza pantofilor cu toc. Mesajul postat în luna ianuarie a primit aproximativ 100.000 de aprecieri sau repostări, conform Efe News. "Vreau să se renunțe la obiceiul ca femeile să poarte pantofi cu tocuri sau taloane înalte la serviciu, într-o bună zi. De ce trebuie să lucrez și să mă doară picioarele în timpul acesta?", a postat vedeta. În urma uriașului val de susținere, aceasta a creat hashtagul #KuToo – din cuvântul "kutsu" (pantof în japoneză) și "kutsuu" (durere), inspirată fiind de #MeToo, o campanie foarte cunoscută la nivel mondial, împotriva hărțuirii sexuale.
Multe femei au răspuns prin mesaje în care își descriu propriile lor experiențe și exprimă păreri similare, unele dintre ele chiar postând poze cu leziuni la picioare, cauzate de purtarea pantofilor cu tocuri în fiecare zi. După aceea, Ishikawa a inițiat o petiție pe site-ul change.org cu scopul de a obține sprijin împotriva firmelor care fac diferențe între angajați ca urmare a genului lor, stabilind reguli de etichetă pentru angajați. Se face apel pentru renunțarea la obiceiul de a li se cere femeilor să poarte tocuri înalte, acestea având un impact negativ asupra sănătății și productivității lor. Campania a început acum o săptămână și are un răspuns promițător, peste 15000 de persoane semnând în acest scop. Obiectivul este de a se ajunge la 25.000 de semnături. Majoritatea companiilor și a organizațiilor publice din Japonia au un cod vestimentar prin care angajaților li se cere să poarte costum și pantofi de culoare închisă, în cazul bărbaților, și fuste și tocuri, în cazul femeilor.