În scopul protejării democrației de industria globalizată a dezinformării, specialistul recomandă, ca fiecare companie social media să fie obligată să ofere detalii, așa cum se practică la Bursa de mărfuri din New York. Ar putea fi implementat un sistem de transparență și asertivitate care funcționează pe bursele lumii.
Tinerii ar putea dezvolta „imunitate de turmă” față de dezinformare
Un sistem de acest gen ar trebui să furnizeze rapoarte complete care să includă și politica de raportare de hate speech sau orice conținut neadecvat. Este adevărat, unii giganți ca Google, Twitter și Facebook fac deja asta. Totuși, aceste raportări sunt voluntare, incomplete și redactate în formate diferite.
Howard apreciază că în momemtul de față există o nevoie urgentă pentru dezvoltarea unui curriculum civic digital. Acesta este benefic în special pentru adolescenți, care acum își formează abilitățile digitale.
Potrivit expertului, imunitatea de turmă împotriva dezinformării și a propagandei digitale se construiește în timp. Ca și cea în cazul imunității de turmă contra virusului SARS-COV-2. în timp o ajuți să se dezvolte organic.
Sursa: Der Spiegel