„Ministerul Mediului a lansat astăzi, miercuri, 10 aprilie 2019, cea de-a XV-a ediţie a Programului Rabla Clasic şi cea de-a a IV-a ediţie a Programului Rabla Plus, la Centrul Tehnic Titu al grupul Dacia-Renault. Începând de VINERI, 12 aprilie, persoanele fizice pot merge la producătorii validaţi în vederea îndeplinirii formalităţilor de înscriere pentru a-şi achiziţiona un autovehicul nou, cu emisii scăzute, în locul celui vechi, poluant. Tot de vineri, persoanele juridice care doresc să acceseze programul pot depune dosare de acceptare la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Prin Programul Rabla Clasic, aflat deja la a 15-a ediţie, au fost casate peste 550.000 de autovehicule vechi, poluante şi au fost achiziţionate peste 300.000 de maşini noi, care poluează mai puţin.”, se arată în comunicatul Ministerului Mediului.

„Anul trecut, printr-un efort guvernamental substanţial, Programul a beneficiat de un număr-record de prime de casare – 50.000 de unităţi, în premieră, pe lângă cele 27.000 de vouchere pe care ministerul le-a alocat beneficiarilor Programului RABLA, prin Fondul pentru mediu, Guvernul a suplimentat suma, până la 50.000 de vouchere”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu.

„În 2019, suma alocată este de peste 320 milioane lei, pentru circa 35.000 de prime de casare, cuantumul primei de casare fiind de 6.500 lei şi se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km.

La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid. 

Dacă întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare.

Programul RABLA PLUS este principalul catalizator al creşterii consumului de maşini ecologice, în România.

În anul 2016, programul a demarat cu 150 de unităţi vândute, iar în 2017 a fost reconfigurat, prin acordarea celui mare eco-voucher din Europa pentru astfel de maşini – 10.000 de euro.

Urmare a acestui fapt, în anul 2018, prin programul Rabla Plus, s-au acordat peste 1.400 de eco-vouchere.

Pentru anul 2019, suma alocată pentru finanţarea acestui program este de 93 milioane lei.”, se mai arată în comunicat.

„Următorul moment-cheie va fi producţia, în România, a primului model 100% electric. Şi, de ce nu, dezvoltarea unei adevărate pieţe româneşti de producţie de componente pentru maşinile electrice. Cred cu adevărat că împreună putem realiza acest deziderat şi îmi doresc să o facem cât mai repede!”, a declarat viceprim-ministru, ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu.

Pentru a stimula achiziţia vehiculelor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu finanţează, cu 90 de milioane de lei, achiziţia şi instalarea de staţii de încărcare performante în municipiile reşedinţă de judeţ.

„Suntem hotărâţi să continuăm şi să îmbunătăţim toate aceste programe şi anul acesta. Este important de menţionat că, pe lângă beneficiul direct adus noilor proprietari, de aceste programe beneficiază şi restul cetăţenilor. Asta pentru că, prin utilizarea maşinilor electrice în marile oraşe şi înlocuirea celor cu motoare clasice, cu toţii vom respira un aer mai curat”, a declarat viceprim-ministru, ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu.

 

Te-ar putea interesa și: