Producătorul de bere Heineken își închide fabrica din Constanța
- Andrei Narița
- 20 septembrie 2022, 19:19
Reprezentanții Heineken au anunțat că producția de bere de la fabrica din Constanța se va opri în luna septembrie.
Producătorul olandez de bere, Heineken, închide fabrica din Constanța, urmând ca zeci de oameni să își piardă locul de muncă. De asemenea, elementele de producție și ambalare ale fabricii vor fi transferate către alte fabrici din țară.
Chiar dacă au decis să închidă fabrica din Constanța, reprezentanții Heineken au anunțat investiții masive în celelalte trei fabrici rămase din Craiova, Miercurea Ciuc și Ungheni.
„Suntem mândri de tradiția noastră în fabricarea berii, din Constanța, însă fabrica a funcționat mult sub capacitate de câțiva ani. Este necesar să avem cea mai eficientă amprentă de producție pentru a asigura creșterea și investiții suplimentare, pe termen lung. În acest moment, ne concentrăm să îi sprijinim pe colegii noștri în mod corespunzător pe durata acestei tranziții”, a anunțat compania.
Fabrica se închide după 52 de ani de funcționare
În iunie 1970, fabrica Heineken din Constanța și-a început producția, fiind privatizată 21 de ani mai târziu. Aceasta a fost cumpărată de către grupul austriac BBAG, iar ulterior a fuzionat cu Brau Union România, fosta Heineken România. De atunci, capacitatea de producție din fabrică a crescut de la 400.000 hl bere/an la 1.400.000 hl bere/an.
Anul trecut, compania Heineken a înregistrat în țara noastră o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de lei și un profit de 118,8 milioane de lei.
Mai mult, la nivel mondial, Heineken este al doilea producător de bere. Cu toate acestea, reprezentanții companiei au avertizat că din cauza inflației și a scumpirilor, compania nu-și va putea îndeplini obiectivul privind marja de profit pe termen mediu.
Totodată, anul trecut, compania a anunțat un plan de economii de 2 miliarde de euro și concedierea a 8 mii de angajați, adică 9% din forța de muncă.
De asemenea, economiile mai implică reorganizare, reducerea complexităţii şi a numărului de produse şi identificarea cheltuielilor cel mai puţin eficiente, potrivit unui comunicat mai vechi al Heineken. Din acest plan, Heineken a realizat până acum 1,3 miliarde de euro, scrie economica.net.