Probleme pe Autostrada A 10. Pământul o ia din nou la vale

Probleme pe Autostrada A 10. Pământul o ia din nou la vale Sursa foto: Ziar de Cluj

Circulația pe o porțiune din autostrada Sebeș – Turda, în zona de după nodul rutier de la Alba Iulia Nord, este în pericol din cauza alunecărilor de teren. Autoritățile au sesizat că un deal s-a surpat din cauza ploilor, iar constructorul trebuie să intervină pentru remedierea situației. Este același punct în care au apărut probleme și în trecut.

O porțiune dintr-un deal alunecă spre autostrada Sebeș-Turda, într-un punct în care au fost astfel de probleme și în trecut. Autoritățile au sesizat o alunecare masivă de teren în zona de după nodul rutier de la Alba Iulia Nord. Constructorul italian Impresa Pizzarotti a intervenit și lucrează la remedierea surpărilor pentru a nu pune pericol siguranța șoferilor.

În această zonă au avut loc alunecări de teren și anul trecut, iar porțiunea de drum a trebuit demolată și refăcută. Reparațiile s-au făcut pe cheltuiala constructorului italian, însă problemele continuă să reapară. Conform autorităților, alunecările sunt cauzate de solul argilos și au apărut încă din perioada de construcție, dar și după ce a fost deschis traficul rutier.

Tronsonul cu probleme a fost realizat de constructorul italian Impresa Pizzarotti, lucrările acumulând o întârziere de patru ani.Această bucată de autostradă a fost inagurată în 2020, de Lucian Bode, ministru al Transpoturilor, înainte de alegerile parlamentare, fără ca lucrările să fie finalizate. S-a dorit o recepție în scop electoral, iar necazurile au apărut aproape imediat după ce s-a tăiat panglica.

Ne puteți urmări și pe Google News

Constructorul monitorizează situația

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat că acest tronson de autostradă a avut probleme, în parte, din cauza constructorului, care le-a și remediat. De această dată, a precizat purtătorul de cuvânt, responsabilitatea nu îi mai aparține, dat fiind că alunecarea s-a produs în afara părții autostrăzii.

„Deocamdată nu e o problemă gravă care să pună în pericol autostrada. Dacă va apărea un risc, constructorul trebuie să ia măsuri. Chiar dacă autostrada va ieși din garanție, pentru tot ce ține de structura drumului, constructorul e obligat să ia măsuri 50 de ani”, a declarat Alin Șerbănescu.

Potrivit spuselor sale, constructorul este obligat prin contract să monitorizeze versantul cu probleme, iar dacă apar surpări să ia măsuri pentru remedierea situației.

„La deschiderea autostrăzii, am obligat constructorul să monitorizeze acest versant și dacă sunt situații de risc să intervină. Constructorul monitorizează zona, noi monitorizăm constructorul. Cauza principală și la această alunecare de teren e că a plouat mult în zonă și solul s-a destabilizat. Constructorul trebuie să vină cu un sistem de drenaj”, a declarat Șerbănescu, conform Digi 24.