Probleme în trafic la Otopeni. Încep lucrările la linia Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă

Probleme în trafic la Otopeni. Încep lucrările la linia Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă

Vor fi probleme în trafic, începând cu ora 12:00, pe una dintre cele mai importante căi de intrare în Capitală - în nord, la Otopeni.

Lucrările la calea ferată ce va lega Aeroportul internațional Henri Coandă de Gara de Nord încep luni, 2 septembrie, la ora 12:00.

Regulile de circulație în actualul sens giratoriu de la ieșirea din aeroport se va schimba, urmând să aibă prioritate autovehiculele care părăsesc zona aeroportului.

În plus, fluxul principal de acces la Aeroportul Otoăeni dinspre București va fi modificat, potrivit unui comunicat al Companiei Aeroporturi București.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Recomandăm conducătorilor auto care se deplasează în zonă să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră”, au transmis reprezentanții CNAB.

Directorul general al Aeroportului Otopeni, George Alexandru Ivan, a declarat că în perioada următoare vor începe lucrările la două bretele rutiere al căror scop este de a fluidiza circulația în zona aeroportului Henri Coandă.

„Împreună cu CFR SA am stabilit un plan de lucrări. Vom construi două bretele de acces, una pentru sosiri, cealaltă pentru ieșirea din zona aeroportului, astfel încât traficul rutier dinspre și spre aeroport să fie cât mai puțin afectat”, a spus Ivan.

Ministrul Transporturilor a emis, acum o săptămână, autorizația de construire pentru pentru linia feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă. Lucrările ar trebui finalizate până în mai anul viitor, pentru a deservi traficul generat de meciurile din Campionatul European de Fotbal găzduite de București.

Proiectul va costa 398 milioane de lei, fără TVA. Contructorul este asocierea formată din companiile Arcada Company, ISPCF, DB Engineering & Consulting GMBH. Durata contractului este de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 pentru execuţie). Finanțarea este asigurată din fonduri europene și bani de la bugetul de stat.

Se vor construi 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare, un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri, 3 podețe, o instalaţie de centralizare electronică și o stație de călători la terminalul T1, cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, plus două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

În paralel cu această lucrare, compania austriacă Porr Construct lucrează la dublarea celor 8 kilometri cât are linia de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Valoarea acestui proiect este de 50,5 milioane lei.

Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o altă legătură decât cea rutieră este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

La finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute, promit reprezentanții CFR. Garniturile pe această rută ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.