Primul tren electric din România, achiziționat în ultimii 20 de ani. Când va fi disponibil pentru circulație

Primul tren electric din România, achiziționat în ultimii 20 de ani. Când va fi disponibil pentru circulație

România marchează o premieră în transportul feroviar prin introducerea primului tren electric interregional din ultimele două decenii. Trenul Coradia Stream, achiziționat de la Alstom Ferroviaria SpA, a început deja testele de anduranță pe rutele București - Brașov și București - Constanța, conform anunțului Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF). Acesta este primul tren dintr-un lot de 37 de unități achiziționate pentru modernizarea transportului feroviar de lung parcurs din România, investiția totală fiind de 2,42 miliarde lei.

Primele probe cu noul tren și intrarea în circulație

Primele teste ale noului tren au avut loc în acest weekend. Trenul electric a efectuat o primă călătorie de probă, fără pasageri, pe ruta București - Brașov, fiind întâmpinat de prima ninsoare a sezonului. Autoritățile anunță că biletele vor fi puse în vânzare în zilele următoare, iar dacă testele decurg conform planului, trenul ar putea fi deschis călătorilor începând cu 20 noiembrie.

Coradia Stream EMU - Romania - Rendering

Tren Coradia Stream. Foto: Alstom

„Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulaţie cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare”, a declarat președintele ARF, Ștefan Roșeanu.

10 zile de teste și o distanță totală de 10.000 de kilometri

Conform specificațiilor contractuale, noul tren trebuie să parcurgă un total de 10.000 de kilometri în cadrul probelor de anduranță, ce includ aproximativ 700 km pe zi. Testele se desfășoară pe două dintre cele mai importante rute de transport feroviar ale țării, București - Brașov și București - Constanța. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț-Cristian Săvoiu, a subliniat că aceste teste sunt un pas istoric pentru modernizarea infrastructurii feroviare de pasageri din România.

„Trenul a parcurs cu succes și în grafic traseul dintre București și Brașov, marcând un moment istoric pentru modernizarea transportului feroviar de călători din România. În cadrul probelor, trenul va acoperi aproximativ 700 km pe zi, timp de 10 zile consecutive,” a declarat oficialul.

Caracteristici și beneficiile noilor trenuri

Trenul Coradia Stream, fabricat în Polonia, are o viteză maximă de 200 km/h, configurație modulară ce permite legarea a 3-10 rame și consum de energie optimizat, conform producătorului. A fost comercializat în 12 țări într-un număr de 4.000 de garnituri. ceasta va asigura o experiență mai confortabilă pentru călători, iar CFR Călători va administra operațiunile, sporind conectivitatea și eficiența pe rutele selectate. După probele de pe traseele București - Brașov și București - Constanța, trenul va reveni pentru ultimele verificări pe ruta București - Brașov, înainte de a începe să transporte pasageri regulat.

Ne puteți urmări și pe Google News