Prima țară din Europa în care se probă mașinile ce se conduc singure. Ce presupune noua tehnologie

Trafic rutier Sursa foto: Arhiva EVZ

S-a aflat care este prima țară din Europa care a aprobat tehnologia mașinilor ce se conduc singure. Șoferii vor avea probe gratuite de 90 de zile pentru a înțelege cum funcționează noua tehnologie.

Departamentul pentru Transporturi a acordat Ford permisiunea de a folosi tehnologia de asistență pentru șofer pe unele dintre mașinile sale Ford Mustang Mach-E de-a lungul celor 3.700 km de autostrăzi din Anglia, Scoția și Țara Galilor. Cu ajutorul acestei tehnologii, șoferul își poate lua mâinile de pe volan și își poate îndepărta picioarele de pe pedale.

Șoferii care se află în mașini model Mach-E 2023 se pot abona la serviciul hands-free și urmează să fie oferite probe gratuite de 90 de zile. Ei pot seta viteza și distanța pe care doresc să o mențină față de mașina din față.

Tehnologia monitorizează marcajele rutiere, indicatoarele de viteză și condițiile de trafic pentru a controla direcția, accelerația, frânarea și poziția pe bandă. Mașina poate detecta singură autostrada.

Sursa foto: arhiva EVZ

Aprobarea a fost acordată de către Departamentul pentru Transporturi pentru Ford după ce compania a împărtășit datele vehiculului și după ce au fost efectuate teste pe drumurile britanice și, în total, pe 100.000 de mile de drumuri europene. S-a constatat că aceste mașini pot evita pericolele precum marcajele de bandă uzate, vremea rea și lucrările rutiere, potrivit A3.

Mașinile care se conduc singure în România

Și pe site-ul Ministerului de Interne a fost publicat un proiect de modificare a Codului Rutier care va permite testarea pe drumurile publice din România, în anumite condiții de siguranță, a unor mașini care se pot conduce singure.

În propunerea din România, sistemul de conducere automatizată este definit ca fiind „funcția unui autovehicul prin care se realizează în timp real mișcările laterale și longitudinale ale acestuia, monitorizarea drumului, răspunsul la evenimentele din traficul rutier, precum și planificarea și semnalizarea manevrelor”.

Se mai spune și că traseele pe care se pot testa autovehiculele prevăzute cu sistem de conducere automatizată, precum și intervalul orar se stabilesc de către poliția rutieră, la solicitarea persoanei juridice titulare a autorizației.