Premieră în sectorul 5: Transformarea digitală a serviciilor Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5

Premieră în sectorul 5: Transformarea digitală a serviciilor Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5

Primăria Sector 5, prin Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5, încurajează cetățenii să acceseze platformele informatice care facilitează:

București, 27 iulie, 2020. În urma unui proces care vizează transformarea digitală a serviciilor, DITL Sector 5 a răspuns cel mai bine provocărilor digitalizării în raport cu toate direcțiile de impozite și taxe locale din țară, oferind cel mai complex și accesibil sistem operațional de informatizare și digitalizare a operațiunilor de colectare a veniturilor locale și activității de interacțiune cu cetățenii.

Astfel, prin intermediul a peste 10 platforme informatice, orice cetățean al sectorului 5 poate afla care sunt obligațiile sale de plată (taxe, impozite, amenzi), poate face plăți online, poate obține certificate de atestare fiscală și primi decizii de impunere, poate înregistra electronic pe rolul fiscal personal imobile și mașini, poate comunica petiții sau reclamații.

DITL Sector 5 pune la dispoziție următoarele servicii electronice ce facilitează plata taxelor și impozitelor locale:

  • Platforma informatică www.ghiseul.ro - prin intermediul căreia persoanele fizice și juridice pot efectua plata impozitelor și taxelor locale, plata amenzilor cu/ fără debit, interogarea debitelor, fără niciun comision.

  • Aplicația „mobilPay Wallet” - disponibilă gratuit pentru sistemele de operare iOS și Android. Aplicația facilitează achitarea oricăror obligații de plată ale contribuabililor și oferă posibilitatea de interogare a soldului.

  • Aplicația „Primăria Sector 5” - în curs de implementare. Această aplicație gratuită, disponibilă pentru sistemele de operare iOS și Android, integrează o serie de funcționalități administrative, de la achitarea taxelor și impozitelor locale, programarea la diferite servicii oferite de primărie (căsătorii, eliberare acte de identitate etc), până la comunicarea unor mesaje de interes public adresate cetățenilor sectorului 5 și multe altele.

Stații și centre de plată pentru taxele și impozitele locale, disponibile pentru rezidenții sectorului 5:

  • stațiile de plată SelfPay - peste 1270 terminale de plată în regiunea București-Ilfov, 4900 la nivel național, aproximativ 140 terminale de plată dotate cu cititoare de card – prezente în toate hypermarketurile din țară, pentru plăți în numerar sau cu cardul, astfel încât, oricine poate face aceste plăți simplu și rapid de la oricare dintre acestea.

  • stațiile de plată QIWI - terminalele self-service pentru, aproximativ 500 în regiunea București - Ilfov, pentru plata în numerar, se regăsesc în marile centre comerciale, în supermarketuri, în hipermarketuri și în magazinele de proximitate.

  • centrele de plată Un-Doi - amplasate în aproximativ 250 de supermarketuri, minimarketuri, magazine specializate GSM, magazine mixte cu program extins de lucru, magazine de proximitate unde este afișată sigla un-doi Centru de plăți din regiunea București-Ilfov.

  • automate de plată WESTACO - disponibile în toate benzinăriile OMV Petrom și se acceptă doar plăți în numerar, în baza cărții de identitate.

  • Raiffeisen Bank - bancomate multifuncționale - destinate deținătorilor de carduri bancare Raiffeisen, acestea oferă posibilitatea achitării obligațiilor de plată privind taxele și impozitele locale, fiind accesibile oricând. De asemenea, prin intermediul Raiffeisen Bank, deținătorii de carduri bancare au posibilitatea de a achita impozitele și taxele locale în sectorul 5 prin Direct Debit.

Servicii online oferite de DITL Sector 5 pentru depunerea și obținerea de documente fiscale și administrative:

  • Avansis online - un modul suport disponibil la înregistrarea prin https://public.ditl5.ro/AvansisOnline/#/iro/login care oferă cetățenilor posibilitatea de a solicita sau depune documente privind următoarele acțiuni: eliberarea certificatului de atestare fiscală, declararea mijloacelor de transport, declararea imobilelor, dar și verificarea certificatelor de atestare fiscală din punctul de vedere al autenticității acestora.

  • ConectX online - serviciu disponibil prin înregistrarea pe login.conectx.net care oferă acces la un ecosistem ce include multiple instrumente digitale precum identitate electronică, semnătură digitală în cloud, declarații și cereri online, mesagerie electronică, chat certificat, partajarea ecranelor, conferințe audio și video, arhive electronice, plăți electronice, traduceri în timp real și multe altele.

În procesul de digitalizare a serviciilor sale, DITL Sector 5 a implementat mai multe sisteme informatice integrate:

  • AvanDoc - un modul ce facilitează activități de registratură, gestiunea documentelor, a fluxurilor organizaționale și arhiva electronică, permițând înregistrarea documentelor, trasabilitatea recepționării, stocarea documentelor în format electronic și emiterea de rapoarte de activitate complexe.

  • AvanTax - un modul destinat managementului activității de evidență și colectare a veniturilor la bugetul local, interconectat cu sistemul plăților prin ghiseul.ro, Netopia, Qiwi, SelfPay, Un-Doi, Westaco, precum și alte sisteme de plată implementate de DITL Sector 5.

  • AvanManager - un modul care permite accesarea tuturor soluțiilor electronice și oferă o sinteză a tuturor informațiilor despre contribuabili (persoane fizice/ juridice).

  • Aplicația ConectX - un serviciu ce interconectează momentan informațiile direcțiilor de impozite și taxe locale din București. Astfel, orice instituție publică are acces la Platforma ConectX, un ecosistem de zeci de aplicaţii interconectate, iar orice firmă îşi poate gestiona activitatea în spaţiul virtual, prin comunicarea directă cu entități precum: D.P.E.P.S.C, A.N.C.P.I, Registrul Comerţului, ANAF şi oricare dintre ministere, primării și alte instituții.

Digitalizarea procedurilor şi proceselor administrative prin dezvoltarea şi implementarea unui sistem de management al documentelor la nivelul Consiliului Local Sector 5, un important obiectiv vizat în Strategia de Dezvoltare Durabilă a Sectorului 5 (2016-2020) a avut în vedere atât măsuri pentru îmbunătățirea serviciului public oferit către cetățenii sectorului 5, cât și pentru gestionarea eficientă a activității interne.

Potrivit concluziilor celui mai recent studiu de piață demarat de DITL Sector 5, această instituție oferă în prezent cele mai diversificate sisteme digitale și alternative de interacțiune cu cetățenii, la nivelul Municipiului București. Serviciilor sale online pot fi accesate prin utilizarea calculatorului, a smartphone-ului, a automatelor de plăți disponibile în majoritatea magazinelor și a benzinăriilor, ca alternativă la mijloacele clasice de plată a taxelor și impozitelor locale la sediile sale, reducând astfel timpul de lucru cu contribuabilii și timpul alocat soluționării tuturor solicitărilor acestora.