Premianţii Galei profesioniştilor în media şi publicitate
- Cristina Lica
- 1 aprilie 2011, 13:33
Gala Premiilor de Excelenţă "International Advertising Association" (IAA), aflată la a patra ediţie, şi-a anunţat aseară câştigătorii.
Premiile au fost decernate anul acesta în "sufrageria creativă" IAA, "ticsită" de reclame vechi, alb-negru, în stil pop-art, în cadrul vernisajului primei expoziţii de Reclame Vechi Româneşti (1840-1990). Printre cei care au primit primit trofee pentru performanţă în domeniul de activitate, dar şi "excelenţă în comunicare" se numără medicul Raed Arafat, preşedintele CEC Bank Radu Gheţea, alpinista Crina Coco Popescu, Paula Herlo şi echipa "România, te iubesc!", prezentatorul emisiunii "Garantat 100%", Cătălin Ştefănescu, bloggerul Cristian Manafu, Petrişor Obae (Pagina de media) şi fondatorul "Decât o revistă", Cristian Lupşa. Marele trofeu a fost revendicat de echipa de 12 profesori ai Şcolii de publicitate "ADC" , "cei care pregătesc viitoarea industrie de creativi". "Suntem bucuroşi că am putut aduce know-how-ul australian în România, în acest sector. Suntem siguri că peste cinci-zece ani piaţa de publicitate va arăta altfel. O rugăminte avem: nu ne mai daţi diplome, mai bine faceţi în aşa fel încât să le daţi posibilitatea elevilor noştri să practice ceea ce au învăţat de la noi", a fost modul original al acestor "profesori" de a le mulţumi organizatorilor.
Îţi trebuie curaj şi nebunie să zici "România, te iubesc!" Vestea că va câştiga premiul pentru dezvoltarea proiectului "Pagina de media" l-a găsit pe Petrişor Obae la New York, de unde a reuşit, totuşi, să transmită un mesaj: " Pagina de media vrea să respecte standardele de calitate". Prezentatorul longevivei emisiuni "Garantat 100%", Cătălin Ştefănescu declara aseară că "nu se poate lăuda cu audienţa meciurilor de fotbal sau a emisiunilor de divertisment, dar se poate lăuda, în schimb, cu o audienţă de calitate", ţinând să le mulţumească pe această cale telespectatorilor. Alţi câştigători ai premiului de excelenţă, Paula Herlo şi echipa "România, te iubesc!" au ţinut să precizeze că "deşi îţi trebuie curaj, simţul umorului şi puţin mai multă nebunie să zici în ziua de azi Râmânia, te iubesc!, lor nu le este frică sau ruşine să zică acest lucru mereu".
"Jurnalismul care spune poveştile oamenilor" Cristian Lupşa a fost premiat "pentru curajul proiectului Decât o Revistă" şi a ţinut să transmită de la Amsterdam, în căutarea inspiraţiei altfel decât haluciongenă că, prin acest proiect, "a încercat să transforme jurnalismul de rutină în jurnalismul care spune poveştile oamenior în care trăim şi să facă revistă de terapie creativă, din care să citeşti zile întregi". Preşedintele CEC Bank, Radu Gheţea, a fost premiat "pentru felul în care a intermediat la nivel public relaţia dintre bancă şi mediul de afaceri" şi pentru proiectul de transformare în bine a "bătrânei" instituţii. "Am preluat într-adevăr o bancă în cădere liberă. Dacă în 1989, cota de piaţă a CEC-ului era de 33%, în 2007, când am preluat eu banca, cota era de 4,03%. Am reuşit să o creştem la 6,36% şi suntem pe locul patru în ierarhia băncilor" , spunea preşedintele CEC Bank. Premianţi din publicitate: campaniile "BCR, Şcoala de bani", "Rom" şi "Vodafone" Printre premianţii galei se mai numără publicitari recunoscuţi în branşă, Agenţia "Rogalsky Grigoriu", pentru proiectul "BCR, Şcoala de bani", "creativii" Cătălin Dobre şi Dinu Pănescu, de la agenţia McCann Erickson, pentru campania "Rom" şi Vodafone, precum şi medicul Raed Arafat, pentru contribuţia majoră pe care a adus-o medicinei româneşti, dar şi alpinista Crina Coco Popescu, carea re la doar 16 ani şase recorduri în alpinism şi un titlu de "Maestru al Sportului" Comitetul Director decide cui acordă premiile de excelenţă în baza nominalizărilor. Prin acest eveniment, IAA îşi propune "să dea recunoaştere publică acelor persoane care prin acţiunile lor în industria de marketing şi comunicare au dovedit o prestaţie profesională şi etică la nivel de performanţă şi au devenit exemple de urmat", spun organizatorii. Organizaţia IAA a fost înfiinţată în 1938, iar în România, reuneşte 170 de companii, firme care fac publicitate pentru serviciile sau produsele lor şi agenţii de publicitate. Printre "premianţii" ediţiilor anterioare se numără Cătăln Tolontan, premiat "pentru conştiinţă jurnalistică şi curajul de a experimenta în comunicare", Adrian Sârbu, "pentru contribuţia la dezvoltarea industriei media din România", Cristian Mungiu, Realitatea TV, pentru campania "România prinde rădăcini", Paula Herlo şi Cosmin Stan, pentru campania "Tu ştii ce mai face copilul tău?" şi mulţi alţii.