PREGĂTIRE PROFESIONALĂ: „Frustrare“ din cauza şefului

PREGĂTIRE PROFESIONALĂ: „Frustrare“ din cauza şefului

Vă răspunde MIHAI STĂNESCU, business coach.

Directorul nostru ne asigură, tot timpul, de „larga lui deschidere“. Ne îndeamnă să venim să-l întrebăm orice şi să ne spunem fără teamă părerile. „Uşa mea este deschisă întotdeauna pentru voi“, zice el. Însă am fost la el, atât cu diverse propuneri, cât şi cu prezentarea unor probleme, cu tot cu soluţii, însă am simţit ostilitate din partea lui. Să înţeleg că „deschiderea“ de care vorbea el este doar teoretică? Menţionez că am fost des la dumnealui şi am avut aceeaşi frustrare. Diferenţa dintre ce spune directorul şi ce face nu este foarte clar specificată. Cuvinte ca „ostilitate“ şi „frustrare“ pot avea multe înţelesuri. În comparaţie, mesajul perceput de la director conţine câteva accentuări care sunt aproape la limita limbii române: „larga lui deschidere“, „deschisă întotdeauna“, cu o conotaţie ironică evidentă. Până şi „deschiderea teoretică“ face apel la o judecată deja pronunţată, care are nevoie doar de o confirmare pentru a deveni „adevărată“.

Concluzia evidentă a celor spuse de tine este că directorul are nevoie de o schimbare. Chiar putem preciza şi de ce schimbare este vorba, nu trebuie să avem sute de ore de formare profesională în coaching şi mii de ore de practică. E simplu! Oare? Simplitatea problemei îmi dă de bănuit, ca şi coach al povestitorului.

Oare nu e ceva „ascuns“ în toată această poveste? Ce ar putea fi? Sunt mai multe posibilităţi, începând de la unele bine cunoscute (delegarea inversă sau contestarea autorităţii prin negarea calităţilor de lider) până la unele specifice (de exemplu: îmi doresc ca domnul director să mă trateze preferenţial pe mine, cel/cea care are mereu idei noi).

Ne puteți urmări și pe Google News

Este foarte bine să fim atenţi la detaliile prezentării problemei. Unii specialişti experimentaţi afirmă că, încă din primele secunde ale şedinţei de coaching, ne putem da seama despre problema reală cu care se confruntă clientul în dezvoltarea lui. Uneori, chiar înainte de a deschide, practic, gura!