Povestea tunelului blestemat din România. Puțini știu acest loc. E învăluit de mister

Povestea tunelului blestemat din România. Puțini știu acest loc. E învăluit de mister

România nu beneficiază de o infrastructură de invidiat, dar în secolul trecut, lucrurile erau mai promițătoare. Un obiectiv de infrastructură feroviară a fost abandonat fără o explicație logică. Legende spun că locația este blestemată. Peste 100 de persoane au murit în tunel.

Infrastructura în România este una precară, cea feroviară fiind cea mai folosită, dar și cea mai depășită de situație. Un obiectiv de infrastructură feroviară a fost abandonat în urmă cu ani întregi. Nimeni nu își explică de ce.

Este vorba de Tunelul de sub Munții Bucegi. În anul 1913, a început construcția Tunelului „Izvor” care trebuia să lege judeţelul Prahova de județul Dâmboviţa, prin Masivul Bucegi. Reprezentanții CFR au aprobat proiectul și s-a decis realizarea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, prin munte. Astfel, s-a hotărât spargerea Masivului Bucegi, pentru a scurta distanţa dintre Moroieni şi Sinaia.

sursa: stiridinlume.ro

Tunelul urma să aibă 6 kilometri și ar fi legat provinciile istorice Țara Românească și Ardeal. Sute de muncitori au început construcția atât din Sinaia, cât şi dinspre Moroieni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tunelul urma să ajute transportul petrolier din zona Prahova până în Bucureşti. Din păcate, izbucnirea Primului Război Mondial din 1914 a dus la suspendarea lucrărilor, care au fost reluate abia în anul 1938. Au fost abandonate definitiv la scurt timp.

„Exista deja o zonă conflictuală. El în principal a fost gândit ca un element de strategie, pentru că chiar s-a dovedit că Valea Prahovei, care era principala furnizoare de petrol pentru Germania a fost bombardată şi circulaţia întreruptă. Acest tunel ar fi realizat o cale secundară de legătură între Bucureşti şi Sinaia”, a spus arhitectul Dan Niţescu.

Legendele tunelului blestemat

În anul 1941 trupele naziste de ocupație, prezente în România au reluat construcția, dar finalul celui de-al Doilea Război Mondial a dus la stoparea lucrărilor. S-au finalizat 480 de metri, din care doar 100 au fost betonaţi. Au fost peste 2000 de muncitori: nemți, ruşi, cehi, ţigani, unguri, bulgari. Urma să fie cel mai spectaculos tunel din România.

Nimeni nu știe de ce nu s-a finalizat niciodată construcția. Una dintre legende spune că nemţii aveau îngropată aici o locomotivă unică în toată Europa. Au ascuns-o de ruși chiar în tunelul de sub Munții Bucegi.

O altă legendă spune că nobilii din Germania au ucis 100 de localnici care lucrau la tunel și le-au ascuns cadavrele sub dărâmături. Construcția este folosită în prezent ca o ciupercărie, potrivit turismistoric.ro