Povestea miliardarului din spatele unui celebru hipermarket. Este poreclit omul „Fantomă“

Povestea miliardarului din spatele unui celebru hipermarket. Este poreclit omul „Fantomă“ Sursa foto: Arhiva EVZ

Foarte puține persoane știu cine este omul din spatele hipermarket-ului LIDL. Este vorba despre un miliardar poreclit ”Fantoma”. Are o poveste de viață impresionantă.

Omul din spatele LIDL este Dieter Schwarz și, potrivit celor de la Forbes, în 2020 magnatul era situat pe locul 38 în topul celor mai bogați oameni din lume. Acesta duce o viață de lux, dar nu și-a dorit niciodată ca ceilalți să cunoască lucruri personale despre el. Presa din Germania l-a numit ”fantoma”.

Miliardarul are 81 de ani, deține Schwarz, al patrulea cel mai mare retailer pe plan mondial, în ceea ce privește veniturile. Dieter Schwarz este marele fondator LIDL și Kaufland. Se bucură de un succes formidabil în mai multe țări din lume.

Acesta a preluat afacerea familiei de la tatăl său, Joseph Schwarz, care a fost cofondator al grupului Schwarz-Gruppe, cunoscut și ca Lidl & Schwarz, înființat în anul 1930. Dieter Scwarz a deschis primul lui magazin Lidl în anul 1973, însă a preluat conducerea companiei abia în 1977, după moartea tatălui său. Existau deja 33 de magazine.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sursa: stiridirecte.ro

După ce a realizat că LIDL este un mare succes, miliardarul a deschis și supermarketul Kaufland. S-a extins în majoritatea zonelor din Europa. În 1984 a apărut primul magazin LIDL în Franța. Toată lumea știa de reușitele lui în afaceri, dar nimeni nu cunoștea detalii despre viața lui privată. Dieter s-a ferit de presă și nu și-a dorit niciodată să fie o persoană publică.

Secretele fondatorului LIDL

Oamenii de afaceri care apăreau în presă ajungeau să fie amenințați de mai multe persoane invidioase. O parte dintre ei au fost răpiți. Dieter Schwarz s-a ferit de acest pericol cât a putut, dar nu pentru mult timp.

S-a aflat că miliardarul donează constant zeci de milioane de dolari pentru diferite acte de caritate. A oferit peste 70 de milioane de dolari pentru un centru universitar din orașul în care a crescut.

Se poate scrie un roman despre succesul lui în afaceri. Lidl deține mai mult de 10.000 de magazine în întreaga lume. Acestea se află în Germania, Franța, Austria, Belgia, dar și în alte țări din Europa de Vest, Europa Centrală și Europa de Nord.

S-au deschis peste 1200 de magazine Kaufland în întreaga lume, dintre care peste 650 sunt se află în Germania. De supermarkerturile miliardarului se bucură și oamenii din Cehia, Polonia, Croația, Slovacia, România, Republica Moldova sau Bulgaria.